The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

tirsdag den 19. juli 2011

Trails!

Trail, spor, off-road, cross.. Ja kært barn mange navne. Startede ud med at cykle ned i den lokale skov (Krabbesholmskov i Skive). Skoven ligger lige op af fjorden på en ordentlig knold, masser af spor og masser af udfordringer.
Min løbeklub ligger lige op ad skoven, så jeg har naturligvis løbet her masser af gange. Men i dag, 3 år efter indkøbet af min halv dyre mountainbike er jeg for første gang i skoven med den. Ja, du læste rigtigt!!
Ambitionerne var i top da jeg købte den, men sløseri og dovenskab har udsat det i 3 år. Men for pokker hvor har jeg gået glip af noget: det er jo skide skægt! :-) lige nu holder jeg et lille hvil (skriver fra skoven af på min ”smart”phone!), men vil lige kører lidt mere inden jeg tager hjem! Jeg opdatere senere..


Cyklen efter 10 km.
Et af de mange fede spor i skoven.

Updaten!

Ja så kom jeg hjem igen. WOW, det var fedt. Det havde styrt-regnet lige før jeg tog ned i skoven, hvilket gjorde det var meget fedtet, så det var både op og ned af man skulle passe på. Opad fordi baghjulet ikke rigtig vil stå fast når man kørte og ned af, fordi det gik ned af! Jeg havde flere "nærved ulykker" og en "ufattelig jeg ikke styrtede" oplevelse! (jeg oversete en stor sten/rod, som ramte min pedal, det var MEGET tæt på og det kunne have gået helt galt!

Jeg var for ca. 11 år siden på ferie med skolen i Tjekkiet, hvor jeg for første gang prøvede kræfter med MTB, der blev jeg solgt! Men det skulle altså tage 11 år før jeg fik mit comeback. Men der skal ikke gå 11 år igen! Det er jo super alternativ træning til løb. Pulsen skyder bare op ad: Interval træning, der faktisk er sjovt!!
Jeg cyklede først 4,5 km. der ned ad og derefter ca. 5 km. i skoven. Derefter løb jeg 3 km. på nogle dejlige fedtet stier, kombineret med store bakker (super puls træning). Jeg sluttede af med yderlige 6 km. i skoven og 4,5 km. på vej hjem ad.
SUPER DAG!
Her er mine ture i dag:
1. Etape
Min løbetur
Sidste etape
I morgen: En god lang løbetur med klubben!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar