The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

søndag den 14. august 2011

Viborg city marathon 2010

Jeg lavede for noget tid siden en hjemmeside, hvor jeg skrev mine oplevelser ned fra de forskellige løb. Den hjemmeside, bliver nu lukket. Så jeg skriver den lige over i bloggen. Håber det kan bruges til noget.
Viborg City Marathon 2010www.viborgcitymarathon.dk

19/9 - 2010


Jeg var så heldig at vinde et startnummer til Viborg City Marathon på Tracktime.dk, så søndag d. 19/9 satte jeg mig ind i bilen, med kurs mod Viborg. Efter en kort køretur var jeg fremme, for første gang var jeg selv taget alene afsted til et marathon, da kæresten skulle arbejde. Jeg havde på forhånd bestemt mig for at forsøge at sætte PR, men mine forberedelser var, ja elendige. Jeg havde ikke løbet i en uge, og havde ikke spist eller drukket fornuftigt op til. Men jeg ville dog alligevel forsøge, især når man tænker på hvor godt jeg havde det for to uger siden til Fjordmarathon i Aalborg.

Det var med noget tvivl, at jeg tog afsted om morgenen, da jeg havde hørt at Viborg City Marathon, ikke skulle være så godt igen. Men ruten var blevet lavet om, så man nu skal løbe den samme tur 4 gange. Jeg kan allerede skrive nu, at det var en, for mig, fremragende måde at løbe på!

Jeg var fremme ca. 45 min. før start, men fandt hurtigt startområdet og jeg gjorde mig klar. Det var små koldt fra morgen af, og det var en del blæsende, så det blev en tur med den langærmet på.

Der var i alt 15 helt fantastiske depoter på ruten, der indeholdte alt: vand, energidrik, cola, æbler, appelsiner, energibare og faktiske hjælpere. Et enkelt depot havde selv spillemænd med og vin (hvis nogle havde lyst til det).

De første to omgange fløj afsted, jeg gennemførte første ½ marathon på: 1.42, og det var ude at stress mig selv overhovedet. Men på vej ud på 3. omgang blev jeg træt, jeg kunne mærke at jeg skulle kæmpe hårdt for en PR idag, jeg havde slet ikke det samme overskud, som til Fjordmarathon for to uger siden.
Især på sidste omgang var jeg færdig, jeg var flere gange nede og gå og jeg tabte meget tid! - Jeg gennemførte mit 6. marathon på 3.40.22.



KM.
Tid / Gennemsnitshastighed
10,550 km
0:50:55 (4:50 min/km | 12.43 km/t)
21,097 km
1:42:09 (4:51 min/km | 12.39 km/t)
31,640 km
2:36:22 (4:57 min/km | 12.14 km/t)
42,195 km
3:40:22 (5:14 min/km | 11.49 km/t)


Viborg Marathon, var ud over min tid, en fantastisk oplevelse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar