The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

søndag den 14. august 2011

Aarhus Nat marathon 2010

Jeg lavede for noget tid siden en hjemmeside, hvor jeg skrev mine oplevelser ned fra de forskellige løb. Den hjemmeside, bliver nu lukket. Så jeg skriver den lige over i bloggen. Håber det kan bruges til noget.
Aarhus nat marathon 2010
31/10 2010
www.aanm.dk
Jeg har i to år gået og drømt om at gennemføre Aarhus nat marathon, der for mig, som nybegynder, var noget af det ultimative som marathonløber.

Puha for en omgang eller 7! Et marathon var jo efterhånden blevet et almindeligt løb for mig, og jeg frygtede slet ikke distancen så meget mere. Men at løbe om natten er uden tvivl noget af det hårdeste jeg nogensinde har prøvet!
Jeg sov ganske vist længe om morgen/formiddagen, men min krop havde stadig meget svært ved at vende sig til det, især da vi rundede kl. 3 om natten. (løbet startede kl. 1).

Selve løbet gik udmærket, men jeg var træt og det gjorde noget ved min fart, eller mangel på det samme.

På sidste omgang skulle jeg lige hilse på nogle medløbere, der desværre var udgået, og da jeg ville vende mig om igen, skete der noget i mit knæ, som gjorde jeg slet ikke kunne løbe mere. Jeg fik dog humpet mig igennem de sidste 7 km. Med halv løb og halv gang.

Jeg gennemførte på 3.49.53. Så det var OK! Gør det nok ikke igen foreløbigt, med mindre jeg bliver udfordret.  Jeg fik min måne!! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar