The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

søndag den 14. august 2011

Blokhus marathon 2010

Jeg lavede for noget tid siden en hjemmeside, hvor jeg skrev mine oplevelser ned fra de forskellige løb. Den hjemmeside, bliver nu lukket. Så jeg skriver den lige over i bloggen. Håber det kan bruges til noget.
Blokhus Marathon 2010

22/8-2010

Noget HELT andet!

For to år siden (2008) startede jeg med at løbe, og mit første ½ marathon var netop i Blokhus. Den gang handlede det om at prøve det, for at se om jeg virkeligt kunne løbe 21 km. Det kunne jeg, LANGTSOMT, men det kunne jeg.

2 år senere, efter adskillige ½ marathons og 3 marathons, vendte jeg så tilbage til klitterne og stranden, nu skulle jeg prøve noget helt andet!
Et marathon løb med "kun" 76 deltager, noget mindre end de 40.000 som jeg løb med i Berlin sidste år (2009).
Men oplevelsen, var stadig fin, INTET slår Berlin, men vi var tæt på!
Men det VAR noget helt andet!

Nå, dagen startede i min egen seng (dejligt!), desværre op kl. 06.30 (på min sidste feriedag!), og hele familien ud i bilen, vejrudsigten lovede fint løbe-vejr: sol, skyer og omkring de 20 grader. Det skulle dog vise sig at blive så rigeligt varmt inde i klitterne.
Vi ankom godt 45 min før starten, fik mit startnummer, en flot T-shirt og fik meldt mig til et lægeforsøg og så fik jeg klædt om.
Starten gik, og jeg lagde mig i røven af 3.30 gruppen. Jeg havde svært ved at finde ud af hvad mine forventninger skulle være til løbet, jeg viste at jeg var i nogenlunde form, men jeg viste også at løbet vil blive hårdt. Men jeg valgte altså at ligge i den gruppe, men da jeg følte at jeg havde mere fart i benene, så løb jeg fra gruppen, sammen med 2 andre, vi fik fin fart på, og holdte gruppen bag os indtil 23 km.
Jeg gennemførte første halvmaraton på 1:44:27, meget fint.

MEN! - Så kom der en djævlebakken, et Mount Everst af en bakke efter 23 km, den knækkede mig fuldstædig, og der fra var det ren overlevelse. De sidste 4 vanddepoter skulle jeg lige ned og have en lille pause i græsset/sandet, og jeg var nede gå flere gange, især de sidste 5 km. på standen var meget hård, og det tog mig alligevel 39 min at "løbe" de sidste 5,5 km.

Men jeg gennemførte og jeg var HELT flad efter løbet, men her dagen der på, så går det fint! - om det er de magneter jeg har fået på benet, fra forsøget, eller om det er tilfældigt, det ved jeg ikke?

Fedt løb i Blokhus!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar