The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

tirsdag den 26. marts 2013

Test: Geyser Man Active løbevest

Test af Geyser Man Active løbevest:

Jeg har over de sidste par måneder haft en Geyser løbevest til test her hjemme, og jeg er nu blevet klar til min dom. Vesten testes for løbebutikken Runforest.dk.

Vesten kan det den kan, og ikke mere. Det lyder måske ret banalt, men det er nu meget sandt. Nogle gange køber man et stykke løbegrej og bliver skuffet, andre gange bliver man overrasket, men ikke denne gang. Denne gang har min forventninger til vesten ramt plet. Vesten er ikke pragende, men god.
Der er ingen tvivl om, at der findes bedre veste på markedet, men helt sikkert også dårligere veste!
Design:
Designet er pænt og meget standart, de har valgt at gå efter nogle tidsløse og sikre farver, med sort som primær og gråt under armene (ved mesh'en). Reflekser har den hele vejen rundt, hvilket også er et must i min verden. - Vesten fås også i andre farvekombinationer.
Størrelsen er en smule lille i det, jeg har fået den i en large, hvor jeg normalt ligger mellem en small og medium, den er dog stor nok til mig. Hvis jeg selv stod i butikken ville jeg nok vælge en medium.
Funktioner:
Vesten er primært lavet i et meget let microfiber materiale, der føles lækkert og er relativ blødt. Materialet er faktisk så let, at man næsten ikke mærker, at man har den på. Designet er ikke super kropsnært, men sidder lige som jeg kan lide det: "lidt løst".
Der er snøre i livet, hvilket er rigtig godt, da det gør at vinden "ikke kravler op" og fryser om maven.
Meshen under armene lufter fint ud, uden at køle kroppen unødvendig meget ned.

Ved brystet er der en lille lomme med plads til en nøgle eller en mp3 afspiller. Personligt mangler jeg en lomme eller to mere, da jeg godt kan lide at slæbe min mobil eller en gel med på min ture, så hvis du har det lige som mig, skal du finde dig en anden vest, eller være klar til at slæbe en taske med. - Jeg kan anbefale et "SPI-belt", eller lignede mærke.

Selvom jeg havde håbet på, at kunne teste den i 10-15 grader nu her, så har jeg måtte teste den i minus grader og kraftig vind og der er den rigtig god! - Jeg har ved flere ture haft kolde arme og ben, men maven og ryggen har ikke på et eneste tidspunkt været kolde - også selv om vinden blæste med 20 m/s. Jeg har endnu ikke haft mulighed for at teste vesten i regnvejr, så det kan jeg ikke udtale mig om.
Samlet:
Vesten er meget minimalistisk, hvilket helt sikkert kan være en god ting, men personligt bliver den aldrig en favorit, den kan simpelthen for lidt. Jeg mangler lommer, detaljer ala. løbegang til mp3 afspiller og et mere "wow" design. Vesten er lavet til begynderen og den konservative løber, der ikke slæber andet end en mp3 afspiller eller en nøgle med på sine løbeture.
Det vesten kan, gør den til gengæld rigtig godt og er, trods den lave vægt, utrolig vindtæt.

4/6 løbesko!

Vesten, med mere, kan købes her: http://www.runforest.dk/shop/geyser-264c1.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar