The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 9. marts 2013

Spændende tiltag

Dagens blog handler egentlig ikke om så meget, da der ikke rigtig er sket så meget i denne uge!


Mandag havde jeg "lidt" ondt i foden, pga. en forstrækning i hælen. Nok til at jeg ikke rigtig kunne støtte på den. Ærgelig,da jeg ellers havde en fridag!
Jeg har haft ligende små forstrækninger før og som regel går det over i løbet af et par dage. Hvilket det også gjorde denne gang!

Tirsdag stod den på en kort tur på 5 km. jeg kunne stadig mærke,at hælen gjorde ondt, men ikke noget vildt irriterende!

Onsdag skulle jeg til møde om aften på arbejde og havde pakket min løbe taske, for at nå en kort tur der ude inden jeg skulle til møde. MEN! - Så glemmer jeg min taske!
Onsdagen ender med at jeg kommer hjem efter kl. 21 og orker ikke at tage afsted (jeg kørte afsted kl. 7!)

Torsdag, tidlig op og meget træt i løbet af dagen. Alligevel får jeg klemt en tur ind om aften, 6 km. blev det til.

Fredag, det var meningen af jeg ville løbe en tur, men en tur til et sport outlet tog den eftermiddag! - Men fik da købt et par cykelshorts, med en vældig "bøf i baglommen" :)

Lørdag (altså i dag), tja, jeg havde overvejet løb, men jeg er også klar over at jeg bliver nød til at gemme lidt kræfter til de 10 km.'s urban trail der venter i morgen. Især trapperne til toppen af Viborg sygehus skræmmer! - Så det blev til en fin tur på mountainbiken. Sporene er stadig meget frosne og flere steder var der også is, så det blev faktisk til nogle meget udfordrende kilometer.. ca. 30 min alt i alt og lige over 8 km.


Nå, nu til "cliffhangeren": Det spændende tiltag!
Det er ikke en hemmelig, at jeg længe har hørt podcast's på mine ture: "marathontalk", "talk ultra" bare for at nævne nogle! Men nu har danske Lars Michael Sørensen skabt en dansk podcast, med det top aktuelle emne: Trail løb!
Jeg har endnu ikke hørt podcasten, men håber på, at der kommer flere afsnit, så Danmark også kommer på podcast bølgen! Håber blot, at der er nok emne, for så mange "top løbere" er der altså heller ikke i DK, slet ikke inden for Trail løb. Havde nok mere håbet på en mere general "løbe-podcast".
Første afsnit har han fået danske Casper Wakefield med. Casper vandt for nyligt det 720 km lange Yukon Arctic Ultra-løb. - Som han altså vandt!! Det bliver spændende!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar