The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 23. marts 2013

Sålen der satte mig i gang igen

Jeg har fået en henvendelse fra Henrik, der gerne ville vide mere om de såler jeg løber med i mine sko. So here we go..

Sålen er købt i en løbeforretning her i Skive (Givskov løb). Sålen er en Rehband sål, den fåes til forskellige føder (overpronering osv osv..). OBS på at de er noget store i det, jeg skulle bruge en small (som passer til 36-38 i sko, men bruger altså 40,5-41).

Sålen er uden tvivl det der gjorde at jeg igen kan løbe. Og faktisk har jeg i de sidste to uger overhovedet ikke mærket noget til knæet. Så indtil videre kan jeg kun sige god for sålen.

Jeg fik aldrig en diagnose med knæet, så derfor tog jeg, i desperation, hen til Givskov og håbede på, at han kunne finde ud af noget. Jeg havde hen over flere måneder oplevet smerter først på den ene side af knæet, derefter på den anden side. For til sidst at slutte med at det hele gjorde ondt! - Det eneste der var galt med min sko, var at venstre skoen kunne rokke lidt (meget lidt!), og han mente at det var nok til at jeg fik smerterne i knæet.
Efter nogle tests, både med sko og uden sko, prøvede vi med sålerne i og allerede fra første skridt kunne jeg mærke en forskel!
Og så var sagen klar, de virker!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar