The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 23. marts 2013

Kolde tider

Jeg mener at huske, at det var påskeferien for to år siden, at vejret viste sig for den absolut flotteste side: en hel uge med temperature på omkring de 20 grader. (Skal siges at det vidt var midt i april).
Denne påske ser ud til at blive noget anderledes, som I nok har bemærket og mærket ;(. Men selvom sneen bliver ved med at falde, temperaturen viser minus og vinden er på orkan styrke, tja så kan og skal der stadig trænes. Dermed ikke sagt, at jeg ikke glæder mig til at foråret kommer! Men det er i disse perioder at man bliver "en rigtig" løber!

Nå, min ferie er begyndt og kan nu se frem til en uges fed træning og afslapningen med familien selvfølgelig!

I dag fik jeg løbet 13 gode kilometer, med masser af trail, bakker og vind! (To ud af tre var gode ting (: ). Turen gik først ned mod den elskede træbro, der i dag var pisse glat. Dernæst hen mod mit, tror jeg, nye farvorit sted her i Skive: den nedtrampede sti langs Skive å, som jeg opdagede for en god uges tid siden. Stien består af 1 km ren trail krydret med et dejlig, men mudret, spring over en lille 'bi flod'. Se billedet længere nede, jeg fløj fint over den lille bæk, men selvfølgelig var den godt smaddet til på en anden side og jeg var lige ved at falde, hvilket i sig selv ville have været RØV, men hvad endnu værre var, at jeg optog det hele med iphonen i hånden. Men pyt jeg kom over og fik en fin video ud af det OG telefonen er stadig i live!
Nå, turen gik videre, op gennem byen, hvor jeg fik nogle fine højdemeter i benene og derefter tilbage på sporende og hjemad!
Smuk, men kold tur!


I morgen håber jeg på mindre vind og endnu en, god mellem distance tur.


Første syn mod træbroen, isenkold vind, men smukt ser det ud!!

Som skrevet: ISKOLDT!

"Mit" lækre trail spor! - Den ene vej!

Byen gad jeg ikke tage nogle billeder af, men på vej tilbage til å og træbroen smuttede jeg lige ind over dette lækre spor.

Nå, tilbage på sporet ved åen, jep, der er bækken og nederst er et fint aftryk af min sko. 

Amen altså: Ikke øje er tørt!

Og hvad fanden sker der så her?? En stol midt ude i ingenting... Men et flot, fedt og underligt billed fik jeg da ud af det.

En lille kort over Ådalen i Skive. - Kan klart anbefales at løbe igennem.

Videoen, med nær-ved ulykken..

4 kommentarer:

  1. Hej Dennis

    Følger din blog med interesse! Kan du uddybe lidt omkring de sko-indlæg du købte - hvad gør de?

    Er det dem der kurerede dit knæ, og hvad er det for en skade du har haft?

    Mvh. Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henrik. Godt at min blog kan give lidt til andre, jeg har selv med stor glæde ved at læse andres blogs også.
      Jeg har skrevet et nyt indlæg, om sålerne.

      Slet
  2. Hahahr, hit med glide-video, findes den på dn youtubekanal? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. youtube har drillet mig lidt, men det ser ud til at virke nu. Så dramatisk er videoen heller ikke, telefonen forblev i hånden, heldgivis! - Men det var tæt på! Heldigvis slap mudderet min sko igen :D

      Slet