The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

søndag den 30. oktober 2011

Mors nat marathon

Føj, for et løb jeg havde i nat! Jeg var træt i benene fra 1. kilometer og det varede ved hele løbet igennem. Ikke på et tidspunkt havde jeg overskudet til at øge tempoet.
Derfor kom jeg også i mål i tiden 4.14??????

Men stædighed har jeg, og nok også derfor gennemførte jeg. Nu ligger jeg her med meget ømme ben, heldigvis har jeg fri i morgen, og planlægger en dag på sofaen!

Ret så fed medalje!

Dem har jeg to af nu!

Selve løbet skulle starte fra Nykøbing stadion, på Mors. Stedet var perfekt til et halv stort arrangement, og kunne snilt huse de 178 mennesker der var tilmeldt.
Starternummeret blev hurtigt udlevet og der fik vi også udleveret en chip og refleksvest, der skulle løbes med.
Starten gik kl. 1 efter en kort gennemgang i nattens begivenheder, derefter startede 6 ruder a 7 km. rundt i den østlige del af Nykøbing Mors.
Ruten var relativ flad og relativ oplyst. Dvs. der var to steder hvor der ikke var oplyst, et på et stort fabriksområde, der løste de problemet med 3 biler, der lyste fint op. Det andet var en længere grusvej hvor små olielamper lyste op, meget flot, men ikke det vilde lys.
De første 3 omgange var der masser af mennesker på ruten, men naturligt nok da ½ marathonløberne løb i mål, blev der længere og længere imellem os. Så min ipod holdt mig ved selskab.
Der var to depoter, et større og et "bare" med vand. Det var fint! Havde selv fire gels med, så drak kun vand og spiste et par tuc kiks undervejs.
Min "hemmelige" plan var sådan set "bare" at give den hammer fra 1. km. og så se hvor lang tid jeg kunne holde til det, jeg prøvede da også, men allerede efter 1. km. var jeg træt, ikke i hovedet, det klarede energidrikken for mig, nej det var mine ben der var færdig, og så er der satme langt hjem!!
Efter 1. omgang var jeg "tæt" på at udgå, jeg havde virkelig ikke lyst til at løbe 35 mere, men bestemte mig for at nu skulle jeg i det mindste løbe et ½ marathon, hvilket jeg klarede på 2 TIMER!="2402.
Efter ½ marathonet var det lidt lige som om, at jeg gik på autopilot og pludselig havde jeg løbet 28 (4 omgange). Og nu kunne jeg lugte endnu en medalje til "trofæskabet"!
Farten forblev tilpas lav hele vejen igennem løbet, jeg blev fuldstændig lige glad med tiden, men er dog meget tilfreds med i dag, at jeg ikke var nede og gå en eneste gang (udover depoterne). Hvilket faktisk er utroligt, når man tænker på hvor dårlig en tid jeg fik!
Men jeg fik min medalje og var hjemme i min seng kl.5 (vintertid) / kl. 6 (sommertid).

Nu "slikker" jeg mine sår og skader og håber hurtigt at blive klar igen, da der kun er 12 dage til mit næste marathon, det vil jeg bare gennemføre, men er også OBS på at min tid også godt kan gå hen og blive dårlig! Men det må jeg leve med. Jeg har også tilmeldt mig endnu et marathon i november (Citroën marathon), men er jeg ikke 100 % klar til det marathon, så dropper jeg det! Men det håber jeg da ikke!

3 kommentarer:

  1. ...mine ben ville også være trætte, hvis jeg skulle løbe kl 01:00 ! Jeg havde også, i dette tilfælde, været tilfreds med 4:14 for de 42km.

    SvarSlet
  2. Uden at vide hvad jeg taler om, så tror jeg det er hårdere rent mentalt at sluge den kamel det er at udgå af et løb end det er at acceptere en "dårlig" tid (jeg kan ikke rigtigt få mig selv til at mene at 4.14 er en dårlig maraton-tid, for jeg synes at overlevelse alene er ret cool =))
    Men godt løbet! Lyder som en spændende oplevelse at løbe om natten under alle omstædigheder.

    SvarSlet
  3. Helt sikkert! Når jeg først er startet til et løb, så er det for at gennemføre. - Det sagde jeg til mig selv MANGE gange i søndags!
    Tja, tiden er den anden dårligeste nogensinde, for mig, kun "overgået" af Kalkmine Marathon, hvor jeg "hyggede" mig igennem :) Så set i det lys er jeg lidt skuffet. Men glæden og stoltheden over at gennemføre det, overstråler selvfølgelig en halv skidt tid!

    Det er også en helt specielt oplevelse at løbe om natten, hyggeligt på en underlig måde!

    SvarSlet