The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

søndag den 9. oktober 2011

Event marathon

SÅDAN!
Så "sprang" jeg ud som fartholder, og jeg holdte den squ! Kom i mål på 4.00.04, perfekt! Især fordi jeg på mit ur havde løbet 200 meter for meget. Dvs. jeg ikke var i SÅ god tid som jeg troede da jeg løb ind på stadionet.

Løbet starter og slutter på CASA Arena i Horsens. Løbet er en 10,5 km. rundstrækning, hvor vi kommer forbi havnen, gågaden og ikke mindst det gamle fængsel i Horsens.

-

Ruten var kupperet, hvor der sådan set halvdelen af tiden gik enten op eller ned. På deres hjemmeside havde de skrevet, flad til let kupperet, hvilket nok var en lille underdrivelse.

Jeg skulle være fartholder sammen med Peter Buhr og Klaus Hougaard. To mennesker jeg ikke kendte i forvejen, men det fungerede faktisk fint. Allerede fra start havde vi en mindre folk på ca. 15 mennesker, der holdte sig til os.
Efter 31 km. valgte Peter dog at løbe med de hurtigeste i gruppen og kom ind på 3.58. Claus valgte efter 36-37 km. at løbe med nogle af de "langsomme", og prøve at få den med op. Det lykkedes dog ikke, og han kom ind sammen med dem efter 4.03 (?). Jeg valgte at holde det samme tempo hele vejen igen, hvilket min sluttid også afsløre.
Vi havde dog på et tidspunkt "opsparet" 2 min. Men dem fik jeg brugt på vej ind på stadionet, ruten var dog lidt længere end mig og mit gps ur havde regnet med, så jeg blev faktisk nød til at spurte til sidst, og desværre kom jeg 4 sekunder forsent (buuuh :I). Jeg havde dog heldigvis ikke nogle løbere med ind på stadion!

Ruten var flydt med unge mennesker, som var vejvisere og geniale heppere, stor ros til dem! Ruten havde adskillige depoter, der kunne man finde: salt, vand, gels, energidrik, vand og bananer.
Ruten havde også 10 bands, og i hvert fald de første 2 omgange var der livemusik hver gang vi løb forbi, når de ikke lige spillede var det en cd der "underholdte"! :)

Man kommer også, som skrevet, forbi det gamle statsfængsel i Horsens, og der fik vi 4 "gårdture". En lille sjov detalje, lige efter man var løbet ind igennem hovedindgangen, havde de sat en højtaler, der afspillede hunde der gøede! Det var faktisk først på anden omgang, at jeg opdagede at det var en højtaler. :D

Til sidst løber man en omgang på CASA arena, hvilket var OK, der var nu ikke så mange tilskurer, i hvert fald ikke mange der klappede! Kort efter målgang, skete der en fejl: INGEN MEDALJER!! Efter en tur OP (!) i informationen, fik jeg at vide, at dem skulle vi SELV afhente ved præmieoverrækkelsen, heldigvis for mig, passede det dog lige med at jeg kunne gå ned og afhente den. Men tænk hvis man havde løbet den på 3.30, så skulle man have ventet næsten i time på at få den. Det er bare IKKE i orden!

Egentlig lidt trist at sådan en "lille" deltalje skulle blev den sidste kommentar til løbet, men sådan var det nu engang! :(

Men alt i alt, en flot debut til eventløbet, og jeg er sikker på at de nok skal få styr på den sidste detaljer til næste år.

Se detaljer om mit løb her: EVENT MARATHON

2 kommentarer:

  1. Jeg løb halvmaraton på 2.10 og blev blev overhalet af 3.45 fartholderne undervejs, så jeg var helt klar til at heppe hvis 4.00-fartholderne også skulle komme forbi. Men jeg så dig først efter min målgang da du var på vej ind på stadion og jeg havde hænderne fulde af muffins så jeg fik ikke vinket og klappet.
    Det var et godt løb! Jeg er helt klar igen næste år (og jeg synes t-shirten var fed, men min var jo heller ikke lyserød, hehe)

    SvarSlet
  2. hehe, min t-shirt var ellers så pææææn og stumpede kun lidt :)

    SvarSlet