The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

onsdag den 18. juli 2012

Test af pandelampen + 17 km.

Dagens indlæg kommer til at handle om to ting:

Min første test af min pandelampe og dagens tur på 17 km!

Først dagens tur:

Det blev, som skrevet, til 17 km. i dag. En dejlig, varm tur rundt om byen.
Havde måske taget lidt for meget tøj på, i det jeg valgte den langærmede t-shirt i dag. - Nok mest pga. jeg ikke havde været udenfor før jeg tog af sted (ca. kl. 16). Men havde dog husket den håndholdte drikkedunk - Der dog viste sig at være lidt utæt, hvilket var lidt træls da hænderne hurtigt blev meget våde. - Overvejer faktisk at købe denne drikkedunk: Nathan Thermal Quickdraw, den ligner meget noget jeg kan bruge! OG lige fortiden får man 15 % rabat hos motionslob, så jeg sender nok med at købe en.

Turen gik fint i dag, bevares, jeg synes stadig det var lidt svært at finde energien og overskudet, men jeg kan mærke at det går fremad. Snitten i dag var 5:08 min/km, hvilket er OK!

Udsigt udover Skive fjord, mere sommerligt i vejret i dag, små 20 grader med sol på. Jeg klager IKKE! :)

Ind i dybet, ca. 200 meter lang tunnel under en større vej. Bye bye Garmin!


Nå, nu til testen af min nye pandelampe (Petzl tikka xp 2) som jeg modtog i sidste uge. Men hvordan tester man en pandelampe om sommeren?? Løb og natten, NEJ TAK! - Har løbet to marathons om natten, SÅ sjovt er det heller ikke! Gaaaab!
Neeeej, man tager da sin pandelampe med ned under jorden. Nærmere bestemt til Mønsted Kalkgruber! - Den vågne og trofaste læser vil vide at jeg har løbet der nede hele 4 gange (kalkmine marathon * 2, 1 * 10,5 km og 1 * 5,6 km.), så det var helt sjovt at prøve at nyde udsigten inde i minen uden sved i øjnene!

Så jeg tog min søn med ned i minen, mest af alt for at lede efter flagermus: helt inde i mørket :) (det viste sig så at flagermusene IKKE var i minen i sommer halvåret, øv bøv).
Men vi havde en god tur alligevel og jeg fik fint afprøvet lampen, den kunne uden problemer lyse de forskellige minegange op og holdte fint til 1 ½ time med fuld hammer der inde, uden at vise svaghedstegn. Helt sikkert godkendt, men den stor prøve er nok først til oktober hvor mørket igen sænker sig over vores lille land. Hvor jeg vil tage den ind på trail stierne!

4 kommentarer:

  1. Hej Dennis,

    Behøver du vand til en tur på 17 km? Jeg var selv tidligere slave af mit væskebælte, men indover nytåret skete der noget; jeg begyndte at kunne løbe 20, 25 ja helt op til 32 km uden væske. At løbe 32 uden vand er naturligvis ikke smart, men at have prøvet det giver et mentalt rygstød. Prøv det!

    En anden ting. Jeg kan ikke lave være med at kigge på dine PR's.

    Du har en imponerende tid på halvmarathon og burde på papiret kunne løbe et marathon på 3 timer ren, hvad er gået galt?

    Mvh Per

    SvarSlet
    Svar
    1. Har skrevet et svar nedenunder ;)

      Slet
  2. Faktisk er det først i år at vand er blevet en mere fast del af mine turen, men kun når det er varmt (omkring 20 grader) eller turen skal være "lang" (ca 16 og op efter). Ofte planlægger jeg turene så jeg kan nøjes med vand fra kirkegårdene.

    Faktisk siger det med at være hurtigt ikke mig så meget, jeg løber fordi jeg kan og fordi jeg syntes det er skønt. Når det så er sagt, så har jeg en plan om at sætte pr på marathon distancen senere i år (hvis alt går vel). Men satser nu i første omgang på en tid under 3.15.
    Halvmarathon er og bliver min favorit distance, da jeg ved, at jeg godt kan give den noget hammer på den distance.
    Det kommer måske en dag på marathon distancen. Men indtil videre

    SvarSlet
    Svar
    1. Har jeg løbet mere eller mindre kontrollerede marathon løb.

      Slet