The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 10. marts 2012

Ugens lange


I går løb jeg ugens lange tur, i alt 22,5 km. i den, noget blæsende, danske natur. Eneste vidner: en hundelufter, en traktor, 3 bidske hunde og 2 dådyr! - Jeg var ALENE! :)

Jeg havde hjemmefra forberedt en tur ud i "den ukendte" del af Skive øvelsesterræn. - og det er squ et lækkert terræn at løbe rundt i. Masser af lækre varierende spor, blandt andet: asfalt, grusstier, jordstier, mudderstier inkl. vand huller og stier der vel ikke rigtig er stier! :)

Det startede flat de første 7 km. hvorefter jeg faktisk kom godt op i højderne (54 m.) og pulsen kom da også lidt på arbejde på de til tider noget seje stigninger der kom undervejs! Det eneste der er "surt" ved at løbe der ude er at der lige går 5 km. før det virkelige lækre terræn kommer, men når man alligevel skal løbe langt, så gør det ikke så meget.

Et lille billed udover landskabet. - Ikke meget opdyrket jord syd for Skive - faktisk lækkert at se den "rå natur".


Der kom jeg fra (efter ca. 9 km.)

Det eneste stykke med asfalt, ca. 6-7 km. fra byskiltet til Skive, lidt udenfor Tastum, man kunne lige ane Skive i baggrunden.

Med 4 km. tilbage af dagens tur løber jeg på det planlagte spor, der så viser sig at være et kampvognsspor (ikke nemt at se hjemmefra!!). Og der var masser af mudderhuller, og dem synes mine sko altså lige at de skulle ned i! - Så sådan ser et par sko ud efter sådan en omgang! Der var lidt tungt at løbe med de sidste par km.
Skoene røg ud da jeg kom hjem, da de alligevel havde overstået deres værnepligt (lige i underkanten af 1000 km.). - og efterfølgeren ligger allerede klar her hjemme og venter. :)

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha...


    Eneste vidner: en hundelufter, en traktor, 3 bidske hunde og 2 dådyr

    Det var aldrig sket her på øen - endda på en kedelige Mandag morgen, i en søvnig forstadsby til kbh, kl. 5:15 om morgenen møder jeg mindst 3-4 andre morgenfriske løbere :) Dog - aldrig en traktor, men mindre at den er ude at salte :)

    SvarSlet
  2. Haha, nej det har du nok ret i. Men det var virkelig øde der ude, så husker man altså alle dem man møder ;)

    SvarSlet