The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

søndag den 25. marts 2012

Pr pr pr pr!!!

Så skete det jeg havde håbet på! Jeg satte pr på halv marathon distancen! Min gamle rekord lød på 1.30.24, som jeg satte for præcis 2 år siden!Men i dag skulle det altså være, jeg ville under de 1.30 og dermed sætte pr.
Jeg havde valgt at løbet skulle forgå på samme sted jeg havde sat pr før: new balance halvmarathon i Aalborg!

Vejret viste sig at være meget pænt i dag (går ud fra at det var årets varmeste dag, indtil videre) med omkring de 16-18 grader og høj sol!
Heldigvis havde jeg pakket de korte tights og en t-shirt med i tasken, så jeg led ikke helt vildt, men jeg så mange der gjorde, da nogle både havde lange tights og jakke på! (skræmmende!).

Løbet blev skudt i gang, og jeg måtte som sædvanlig møve mig igennem feltet for at overhale de lidt for overmodige på startstregen, men efter ca 500 var de fleste på plads (bag mig!) :-)
Tempoet var lidt for hurtigt i starten, men efter den første bakke fandt jeg ligesom mit eget tempo (lige under de 4.10 pr. km.).
Det tempo holdte jeg i et godt stykke tid indtil den ondeste bakke kom, for første gang, ca. 1 km der bare går op ad, jeg prøvede at holde et jævnt højt tempo, men det var svært og jeg tabte 25 sekunder op ad bakken.
Heldigvis viste jeg også at det gik meget ned af bagefter, hvor jeg fik hentet det igen! Efter første omgang (10,5 km.) lå jeg godt til og nu var al tvivlen væk. Selvom det gjorde ondt og jeg var knas tør i munden pga. varmen, så blev jeg ved med at presse på!

Men efter 16 km. kom krisen: en vabel! Lige på trædepuden på højre fod og den kom selvfølgelig lige før anden tur op ad den lange bakke. Mentalt satte det mig lige lidt tilbage, men nu ville jeg fandme under de halvanden time!
Bakken blev forceret og nu skulle den bare hamres hjem. Og det gjorde jeg også: jeg gennemførte på 1.27.57! En vanvittig tid, der nok kræver et større vægttab for at slå! Men tro kan squ flytte bjerge og det beviste jeg i dag! Awesome!!

Jeg føler mig dog overbevist om at jeg KAN løbe den hurtigere, lidt mindre varme og en lidt fladere ruten, krydret med et vægttab, så burde jeg kunne løbe den en smule hurtigere. Kondien er til mere, men benene var overhovedet ikke til mere i dag!
Jeg har lidt "marathon-stemning" i mine ben lige nu: SMADRET!! Mit tis er mørke gult, men jeg skal nok overleve!! :)

Happy face!!! =D

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mange tak! - Jeg er altså også svær tilfreds med mig selv i dag :)
      Faktisk havde jeg hele tiden en stemme der sagde: du kan squ ikke gå ind og skrive på den blog igen, hvis du ikke sætter pr! Så tak for presset :D

      Slet
  2. At være blogger kræver sine ofringer. Tillykke med den flotte tid!

    Mvh

    Per

    SvarSlet