The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 17. marts 2012

Lang tur fra arbejdet med podcast!

Hvor blev den sol af??! Jeg kiggede så sent som torsdag eftermiddag og aften på både DMI og TV2 vejret, der lovede sol og op til 12 grader i Salling, men (!) fredagens vejr så, så sådan her ud:




Gråt, tåget og lidt støvregn var hvad jeg fik! - Heldigvis fik jeg de lange bukser med i tasken i dag.

Nå turen: Først 500 meter til at finde naturstien fra min arbejdesplads og derefter 18 km. ligeud (!) til Skive viser sig, derefter 7 km. til den anden ende af byen og vupti: 25,5 km. i benene!
De to billeder viser meget godt hvad min udsigt var på hele turen, det KAN være mentalt udfordrene at løbe ligeud i ca. 1 time og 30 min. men synes faktisk at jeg fik "vendt mønten" i går og vendte det til noget positivt. Og løb faktisk med et snit på 4.50 min/km., hvor af de sidste 7 km. (Skive delen) blev løbet med et snit på: 4.23 min/km! Hvor er det i grunden fedt at løbe 20 km. og så bare skyde den af der fra!! - Masser af overskud og energi! Lækkeret: sluttede forresten af med Black Sabbath's "Iron man" i ørene, "sweet"!

Jeg fik også hørt et super afsnit at den nye podcast: TALK ULTRA, der er et engelsksproget podcast program, der sjovt nok omhandler om ultraløb :) Jeg synes at podcasts hjælper mig til min mængdetræning, som primært er det jeg træner. Jeg har før omtalt MARATHON TALK, der klart er min favorit program. Men der findes også danske podcasts: Ultraun.com har nogle og racegear.dk har også nogle udemærkede podcasts.
Itunes vælter det i gode podcasts, så det er bare at "hoppe i".
Jeg bruger forresten min ipod til afspilningen, men jeg ved at man også kan bruge andre afspillere, så alle kan være med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar