The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

torsdag den 1. marts 2012

Forår og nye mål!

Jaaaaa, så blev det endelig officielt forår!! (går ud fra) ALLE LØBERES FARVORIT ÅRSTIDS!!!

Før vi når til "de nye mål", går vi lige hurtigt igennem dagens træningstur, på en smuk og solrig FORÅRS dag (9 grader!).
Det blev til en 12,4 kilometers tur på lige over en time, med en snit fart på lige under de 5 min/km. - Det virker til at være mit "normale" tempo fortiden, da jeg faktisk ikke behøver at anstrenge mig ud over det sædvanlige.
Jeg tog nogle billeder, og som det fremgår forgik meget af turen langs vandet og nogle få kilometer i skoven, SMUK DAG!




Sol i skoven.

Svært at se, men træstammen sværver faktisk, på sit højeste, 3 meter over jorden. Overvejer et photoshoot en dag, lige der :)

Nå, nu til de nye mål:Ja mine damer og herre, i marts måned går jeg, Dennis, på slankekur! Haha, ja den er god nok.
Men det bliver IKKE med nupo-pulver eller en "jeg spiser kun grøntsager" kur!
Men det bliver en: Spis sundere og spil lidt mindre kur! - Ikke noget super speciel kost eller en super stor indsats, for det ved jeg godt, at der IKKE bliver til noget!

Jeg vejer PT omkring 71-72 kg. og jeg er 174 cm, så jeg er måske lidt for tung. Dog ikke så tung som da jeg startede med at løbe for 4-5 år siden, den gang vejede jeg 78-79 kg (da jeg var tungest) og det sad MEGET forkert på mig.
Men jeg er og bliver en livsnyder og det kan stadig ses på mig, især omkring maven! - Men nu skal det altså trimmes lidt ned!
Mit mål er at tabe 3-4 kg. - altså få en vægt på 68-69 kg. - Gerne mere, men jeg VIL under de 70 kg. - og blive der!

Men hvorfor så nu? Jo fordi jeg stortset har stået stille på vægten de sidste 3 år og har kun haft udsvingninger når jeg har været syg! - Uanset hvor meget eller hvor lidt jeg har løbet.
Rent sportsligt har jeg selvfølgelig også en plan med det: Jeg vil gå efter at sætte PR på både halvmarathon (under 1.30) og marathon (under 3.27) OG på 6 timersløb (over 62 km.). Og med et vægttab i ryggen, burde det gøre det lettere for mig! - Rekorderne er trodsalt sat ved 71-72 kg. og uden specifik træning.

Ok, det var nogle store mål, det vigtigste er selvfølgelig har jeg har det godt med det hele, og det med tiderne er jeg udemærket godt klar over at det er "dagen" der afgøre det! - Men jeg tror på det og det er vigtigt!

En sidste ting: Jeg har lavet et hjemme træningsprogram, som jeg agter at følge HVER dag/aften. Jeg har stjålet lidt billeder fra en hjemmeside og ellers skrevet nogle ting på selv, så jeg kan ikke rigtig vise jer det her inde, men rygøvelses billederne er tyvstjålet fra gomotion.dk. Udover de 5 øvelser, der skal styrke min jævnt dårlige ryg (fortiden meget dårlig), så har jeg også skrevet 10*4 armbøjninger, squats, mavebøjninger og til sidst udstrækningsøvelser til at styrke min smidighed!
Forhåbentlig kan jeg også, om noget tid, mærke nogle forandringer der!

Jeg har lavet en a4 siden, der bliver hængt op over for min seng, og der fra skal den minde mig på det, så jeg får det gjort hver dag!

Så forhåbentlig kan jeg nyde en sundere, slankere og stærkere krop snart!

I hørte det her først, håber at I og bloggen genrelt kan holde mig i ørene, så mit mål faktisk kan nåes!

Jeg har forresten også tilføjet nogle nye løb på min løbskalder, som jeg overvejer at løbe i år. Måske ses vi?
- Dennis, 72 kg - out!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar