The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

torsdag den 23. februar 2012

Mudder og nyt gear


Først en lille update på ugen "so far":
Mandag - Arbejde til sen aften og ingen løb.
Tirsdag - Arbejde og en kort 4,7 km. tur i alm. løbesko, sen aften.
Onsdag - Arbejde og.. ja se billedet:

Rammstein i Herning. - Mine øre ringer stadig! Super (!!) koncert forresten.

Men i dag havde jeg noget så lækkert som en fridag, sov relativ længe (lidt i 9) og ved middagstid en cross tur på 12 km. i til tider fantastisk lækkert mudder! - Tænk for blot en uge siden var der is og sne der ude! (det var der hvor jeg faldte!) Tur var suppleret med flot solskin og en frisk vind. Til tider var det faktisk noget varmt! - Smed endda handsker!


Første syn på mudret efter ca. 1,7 km. Velkommen til terrænet Dennis!


Så er jeg ankommet til Skive plantage, skarp og varm sol!


Gel pause på et skønt sted. Mit hoved i skyggen!


JA!! Super super super spor!! Fik lidt vådetær, skønt!


Nå, snuden er vendt hjem ad! En dejlig dag i skoven er ved at være slut!


..............................................................................................................................................

Sidst, men ikke mindst, har jeg købt noget nyt udstyr (gear), nemlig en ny væskeblære, som jeg fandt på tilbud på backpackinglight.dk.


Polarpak Moflow væskeblære, netop lige blevet brugt.
Blæren kostede 90 kr (+ porto). Hvad jeg ikke lige var klar over var at hjemmesiden pt. kører med at til hver ordre får man gratis et væskebælte fra Polarpak med i købet. Så jeg fik noget af en overraskelse da jeg åbnede pakken. Jeg har endnu ikke afprøvet bæltet, men den har nogle detaljer som jeg finder interessant. Blandt andet har den flere små lommer, udover lommen til selve væskeblæren (som der følger med). Ulempen bliver nok størrelsen, den virker ret stor, men lad os nu se! - Afprøver den måske engang i næsten uge.


Bæltetasken.
Jeg fik forresten afprøvet væskeblæren i dag, det korrekte navn for blæren er: Polarpak Moflow. Den fungere som en normal væskeblære, men har også en speciel pumpe som følger med, hvor man, før man løber, kan pumpe luft ind i blæren så den er under tryk, så vandet bliver sprøjtet ind i munden på en. Desværre holdte trykket dog ikke til mere end omkring 35 min. i dag. Muligvis har jeg ikke givet den nok tryk. Men, som skrevet, fungere den også normalt, altså man kan suge vandet ud!
Alt i alt, et meget godt køb til 150 kr!

Til sidst et fælles billed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar