The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

tirsdag den 14. februar 2012

Av

Styrt!! Hvem vist at man kunne bryde igennem isen??
Nå mere om det senere..

Startede dagen ud med afslapning: ferie!! Men ca. Halv 12 skulle der ske noget, grunden til at jeg havde vente så længe var pga. isen på vejene. Det var pænt meget glat i dag!
I dag skulle jeg teste min nye cykelhjelm, som jeg købte over nettet fra England for en uges tid siden, jeg fandt den på startfitness.co.uk, hvor den var sat ned fra 120 pund til kun 30 pund! Billigt!
Så af sted på mountainbike det gik, det var stadig jævnt glat nogle steder, men farten var ikke særlig høj, så det gik fint.

Jeg kørte ud til Skive plantage for at løbe en lille tur og lænkede min cykel fast til et træ og tænkte at det ikke bliver noget problem at finde den igen! - det skulle så vise sig, at det godt kunne være lidt svært!

Nå, men af sted det gik, jeg løb ud af en lang jord/mudder vej, der var blevet delvis oversvømmet, der så senere var blevet til is! Og BANG så lå jeg der ellers! Helt strukket ud midt ud i ingenting. Min fod var gået igennem det tynde lag is og ned i et ca. 20 cm. dybt hul! Jeg lavede lige den velkendte: "var der nogen der så mig" bevægelsen inden jeg derefter udråbte et voldsomt bandeord, der nok fik bambi til at gemme sig.
Jeg slog mit knæ en del, og kan nu her ca. 2 timer senere stadig mærke det.
Men jeg løb videre, og efter ca. 2 km. Bestemte jeg mig for at finde min cykel igen, men hvor var jeg lige?
Jeg havde taget så mange sving og løbet over så mange stier, hvoraf flere af dem ikke engang var stier, at jeg ikke kunne finde cyklen! Efter ydelig en km. fandt jeg dog min cykel og min cykelhjelm begge fastlåst til det samme træ. Men det tog dog lidt tid og nok til at jeg alligevel blev lidt forvirret!

På vej hjem ad så jeg bambi og 4 af hans venner, så helt bange blev han dog alligevel ikke af mit bandeord. Altid hyggeligt at dele skoven med de lokale. :)

Dagens tur: på mountainbike blev det til 12 km. Og på fødderne blev det til 3 kms. trail løb inklusiv et fald! Skønt! :)

I morgen venter endnu en fri dag og endnu en løbe dag! - Forhåbentlig knap så glat! - Lige nu regner det!

2 kommentarer:

  1. Pas på dig selv!

    Det er vist meget godt med en hviledag oven på et fald. I øvrigt kan der i mellemtiden så smelte noget mere is og sne, det ser i hvert fald ud til, at der har været en del tøvejr her, hvor jeg er. Så håber jeg, at du undgå andre styrt.

    God bedring!

    SvarSlet
  2. Hej tak skal du have for det gode råd. Synes dog jeg har det fint i dag og hopper afsted på en tur om lidt.
    Knæet er ikke hævet, men jeg kan godt mærke at jeg er faldet igår, men det er mere "blå-mærke" agtigt.

    Forresten er næsten alt sne regnet væk i løbet af i nat, så det er dejligt for en løber :) selvom jeg nu faktisk har nydt at løbe i snen de sidste par uger :)

    SvarSlet