The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 31. december 2011

Det var så 2011!

Så fik jeg de sidste km. I hus for i år. I alt 1800 km. Dejligt!!!

En lille gennemgang af året der gik, i løb:
Året startede skidt for mig, i december sidste år fik jeg næsten ikke løbet, pga. en lille skade i mit knæ. Det gik dog over, og jeg var klar igen omkring nytår. Jeg havde bestemt mig for, at tage mig god tid og komme ordenligt i gang, og ikke springe for hurtigt ud i det (som jeg plejede).
Jeg tilmeldte mig, nytårsdag, kalkmine marathonet der skulle løbes i juni og fik startet stille og rolig, nu måtte jeg MAX øge med 10 % pr. uge.. - og hvad sker der så den første uge i januar: SYG, en ordentlig omgang influenza og 8 ½ dag i sengen, og endnu flere dage væk fra stierne!

Nå, men jeg vågnede da op igen (fra de døde) og træningen kom stille og rolig i gang, lidt for stille og roligt, allermest pga. sne, der gjorde det besværligt at være løber.
I alt 69 km i januar.

Februar kom der lidt mere gang i den, men vintervejret var stadig meget koldt og HVIDT. Men måske var det faktisk det der fik mig stille og roligt i gang igen. I alt 92 km.

Marts, sneen forsvandt og vejret begyndte at vende, det samme gjorde min løbe form! Jeg fik løbet et ½ marathon for første gang siden november (godt nok kun træning). Men jeg var begyndt at nyde turene igen, skønt! Jeg var nu også tilbage i den for jeg var i før skaden! I alt 152 km.

April
Nu skulle der sættes flere km. på, mit marathon var lige om hjørnet og nu skulle jeg igen presses. Vejret havde fuldstændig skiftet og i påsken rundede vi de 20 grader og det er jo bare guf!
Og netop i påsken ville jeg forsøge at løbe 100 km. på en uge, da jeg alligevel havde fri!!
Jeg endte på 101 km. i den uge. En enkelt af de ture blev på 30 km.
Jeg sluttede måneden af med en konkurrence: Jesperhus løbet på mors (½ marathon). Jeg gennemførte det på 1:35. Rigtig fin tid!
I alt 245 km. Årets bedste.
Maj
Endnu et ½ marathon blev løbet, denne gang i Kjellerup. "Den grønne løb", midt i byen! Det var et løb jeg aldrig havde deltaget i før, men blev positiv overrasket, masser af udfordringer og fik en OK tid. 1:36.
I alt 148 km.

Juni
Årets første større opgave, den 2 juni: Kalkmine marathonet i Daubjerg/mønsted kalkgrubber. FOR pokker hvor havde jeg nogle vilde sommerfugle og til løbet, men jeg havde sagt til mig selv at jeg skulle tage det helt roligt! Det blev en fantastisk oplevelse, måske den bedste jeg nogensinde har haft. Temperature lå over 20 grader og ikke en sky på himlen, det ekstreme var tilstede: skønt.
I alt 168 km.

Juli
Jeg havde i løbet af juni måned tilmeldt rold skov marathon, et gratis marathon der bliver afholdt i juli måned hver år.
Det blev til endnu en fantastisk oplevelse i den dansk natur, og denne gang også en PR! 3.27.12!!
Ellers blev der løbet stille og roligt resten af måneden. Juli måned blev også brugt på lidt mountainbike, noget jeg dog ikke rigtig har gjort siden.
I alt 158 km.

August
En skuffende måned, motivationen var blevet væk og det blev ikke til mange ture, tiltrods for at jeg havde to ugers ferie der.
Men hvad kan man sige om august, jeg blev gift og løb for lidt!
Sidst i måneden tilmeldte jeg mig dog en række løb, hvilket fik motivationen lidt op!
I alt 133 km.

September
Jep, motivationen kom tilbage og nu glædte jeg mig til de næste løb. Fik løbet masser af gode ture, blandt andet 3 ture på over 21 km.
I alt 174 km.

Oktober
Nu skulle der rigtig løbes nogle marathonløb. 2 stk. ventede den første var event marathon i Horsens hvor jeg skulle være fartholder, jeg var mega nervøs, men kom igennem 4 sek. fra den tid der skulle rammes! Perfekt!
Efter løbet fik jeg svært ved at tage mig sammen igen, den ene dag tog den anden og pludseligt var det tid til at løbe et marathon igen. Denne gang om natten, en modbydelig hård oplevelse, men kom igennem på en tid langt over de 4 timer. :(
I alt 158 km. på kun 10 ture! (ikke godt).

November
Den 11/11 hævnens tid, men desværre blev det til endnu et forfærdeligt løb. Jeg blev simpelthen straffet for at løbe for lidt og for langt når jeg så endelig kom af sted!
Jeg valgte at droppe hvad der skulle have været årets sidste marathon, både pga. lyst, men også pga. en storm der hærgede over Jylland.
I alt 112 km.

December
Efter to dårlige måneder, skulle jeg nu tage mig sammen igen, og fik igen lyst til at løbe! - Bare at træne med "marathon talk" i ørene. Skønt!
I alt 190 km.


Til allersidst nogle billeder fra dagens tur:

Stadig ingen sne, men lidt is på asfalten og var næsten ved at falde en gang.

Men ikke nok frost til at stoppe vandet.

På vej hjem!

Sådan, årets sidste tur og de 1800 km. er i hus!

GODT NYTÅR! Håber vi løbes ved i den nye år!

2 kommentarer: