The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

søndag den 11. december 2011

En lang søndag

Uha, benene er tunge i dag, pulsen er underlig og jeg har ingen energi! Alligevel er jeg i gang med den lange tur ;-)

BACK:

Tur blev min "nye" lange "autist-rute" rundt om Skive (noget af den), dog med små ændringer, blandt andet en tur i skoven og på stadion.

Startede ud der hjemme, fik stille og roligt løbet mig i gang, men synes aldrig rigtig at der kom gang i benene, kom stortset aldrig under de 5.30 pr/km. hvilket fortæller mig at jeg har været meget sløset de sidste to måneder. Udover skuffelsen over farten, så kunne jeg også "mærke" mit knæ, ikke decideret smerter, jeg kunne bare mærke mit venstre knæ, så det er noget jeg skal være obs. på de næste par uger. - Stille og roligt!
Efter ca. 4 km. kom jeg forbi dagens eneste vandpost (de andre er lukket for vinteren), og jeg indtog en gel i håb om at det kunne sætte gang i mine ben (igen?), men det hjalp ikke, ikke på farten i hvert fald.

Fik en del bakker i benene i dag, hvilket er dejlig, og hårdt. Jeg kan se på et tidspunkt lagde min puls på 193 (hvilket er min maxpuls), selvfølgelig er det en fejllæsning af pulsmåleren, men jeg fik da pulsen godt op nogle gange! :)
Puls måling er noget jeg har brugt siden jeg fik det i juni måned, men ikke rigtig noget jeg har gået så meget op i, men når formen bliver lidt bedre igen, er det helt sikkert noget jeg vil bruge noget mere krudt på. "De kloge" siger, at man skal træne efter sin puls end efter km. tider. Hvilket jeg godt kan nikke genkende til.
Altså fokusere mere på interval og bakke træning, end lange tunge (langsomme) løb!
Sidste år løb jeg mange små konkurrencer, og fokuserede måske ikke så meget på de lange ture, hvilket gjorde, at jeg "uden problemer" kunne løbe med 4.30 (ca.) pr.km. Hvilket jeg SLET ikke kan nu!
For nogle få dagen siden havde vi lidt sne her i Skive, ikke mere end få millimeter, men nok til at man skulle passe på! I dag er det hele væk, nok mest pga. al den blæst og regn vi har haft de sidste par dage. Hvilket min tur også var præget af, der var masser af væltet træer og knækket grenene. Vandstanden var meget højere ned normalt; Blandt andet var træbroen der forbinder en bydel med havnen lukket / spærret pga. vand. Fik lidt våde tær på et tidspunkt, men ikke noget alvorligt, hvis det virkeligt havde været slemt, så havde jeg nok løbet en anden vej. ;)

Jeg tog nogle billeder fra turen i dag:

Skoven er blevet bar, men derfor kan den stadig være smuk og dejlig, at løbe i.


Stien på havnen, stranden var oversvømmet i dag, så ingen badegæster :)


Endnu et billed fra stien ved vandet, stadig ingen badegæster.Men godt med vand.


En "lille" bakke på ca. 500-600 meter, til Skive højeste punkt (?).

Et vådområde mellem to bydele, nu lidt mere vådt. (Pga. Karupå / Skiveå).


En lille stykke skov har fået nogle tæsk.


Til sidst endte det hele i noget regulær cross løb. - jeg løb nu pænt uden om.

I alt blev det til lige knap 18 km. rundt om min kære by, på min kære rute, på en dejlig dag! (læs: INGEN VIND ELLER REGN!)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar