The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 12. november 2011

100 km. næste år???

Mht. 100 km. løbet har jeg vaklet med at skulle gøre det eller ej, lige nu hælder jeg mest til et "ej". Men hvis træningen går skide godt hen over vinteren, så måske.
Men jeg har også mange andre planer jeg super gerne vil, men jeg skal til at lægge træningen lidt om, og blive mere seriøs i min sport, hvis jeg skal gennemføre noget så ekstremt som et 100 km. løb.

HVIS det bliver en realitet, så vil jeg højest sandsynlig benytte "run-walk-run" strategien, som Jeff Galloway har "opfundet" (http://www.jeffgalloway.com/training/walk_breaks.html), har hørt flere podcasts med ham i år, og det virker som den rette taktik til et 100 km. løb!

Ellers vil min plan næste år være, at blive ved med at opbygge en super grundform op, som jeg nu har gjort i de sidste 11 måneder (siden min lille skade sidste december). Den kan vel altid blive bedre!?

Jeg vil også rigtig gerne prøve kræfter med noget ekstremløb, ikke nødvendigvis noget vandvittig langt noget, måske ikke kun løb? - Men har ikke rigtig nogen ide om hvorhenne og hvornår.

2 kommentarer:

  1. Om du skal stille op kommer an på, om du vil løbe eller blot gennemføre.

    Personligt vil jeg gerne løbe, det er ingen kunst blot, at gennemføre. Jeg gik 100 km uden træning, dengang jeg var 17 år. Jeg fik nogle vabler, men det var det hele.

    SvarSlet
  2. Jeg er ikke helt enig der. Om du løber, går eller hopper på tungen så er 100 km. langt! og at gennemføre er stort!
    Men nu er min plan jo så også at løbe et 100 km. og alle de 100 km.løb jeg kender til, er der også en tidsgrænse på 12-13 timer. Hvilket man alligevel skal gå jævnt stærkt for at nå ;)
    Metoden jeg måske stiler efter, er "run, walk, run", som Ultrarun.com/Christian har haft succes med ved hans 100 km. debut på Bornholm, og han gennemførte på 10 timer og 35 min, hvilket jeg synes er en flot tid i en debut. (http://ultrarun.com/da/2010/08/bornholm-100-km-2010/)

    SvarSlet