The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

torsdag den 29. september 2011

Lidt af hvert

Tirsdag fik jeg tid til en hurtig 5er. Lidt stigningsløb og nogle få intervaller. Skulle jeg måske gøre lidt oftere (hvem sagde lunger?).
Onsdag løb jeg en lidt længere tur inden aftensmad. 10 km. på 51 min. Stille og roligt. - Forresten en "ny" rute, dvs. en kombination af flere "gamle" ture. Helt sikkert ikke sidste gang med den rute. Formentlig også en god vinterrute!
I dag (torsdag) blev det til en 5er med Noah i babyjoggeren.

Jeg nyder at være af sted så ofte, som jeg er for tiden, og jeg føler virkelig at det "går" GODT!! Jeg føler mig gladere for tiden, jeg har mere overskud og arbejdesdagene flyver af sted! LØB = ET GODT LIV! Simpelt regnestykke! Hvorfor dog lade være??!! (kan jeg sige til mig selv nu, men hvor er det bare nemt ikke at tage afsted!)
Jeg HÅBER, at min lyst til at løbe bliver ved, så jeg også i vintertiden kan løbe 4-5 gange om ugen.

Race across America
Jeg købte for noget tid siden, en dvd, over nettet fra England, med "ekstrem manden" James Cracknell. DVDen hedder: Race across America.

DVD handler om hans forsøg på at krydse USA, på langs (LA til NY).
På 16 dage skal han: cykle 2500 miles, løbe 100 miles i death vally, ro 250 miles over Lake Erie og til sidst svømme 15 km. i Hudson river.
Det er simpelthen opskriften på en "savle savle" film for mig, og det ligger godt ud! Først afsted på cyklen, og dernæst en fantastisk beskrivende løbetur i death vally! Hvor han virkelig har nogle kæmpe kriser, men tempoet SKAL holdes oppe for at nå til New York inden tidsfristen!
Han har selvfølgelig et kæmpe crew med, og der bruges meget tid på at interviewe dem. Hvilket fungere rigtig fint, for de sætter mange ord på hvordan James har det. James selv har dog "masser" af overskud til at tale med kameret, så han beskriver også hans op ture og ned ture, hvilket er meget fascinerende!

Men efter den lange løbetur skal han op på cyklen igen. Og desværre bliver han efter et par dage ramt af en lastbil og de sidste 20 min. af filmen handler om hans genoptræning, og det ender lidt løst, man får et par glimt af at han er tilbage, men alligevel ikke rigtig. Hvilket er en noget skuffende afslutning!

Konklusion: Lige ind til lastbilen, er det nu en god dokumentarfilm!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar