The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

torsdag den 30. maj 2013

Ultra fremtid + Facebook

Jeg har fri i dag og i morgen. I morgen har jeg dog en date på sygehuset med konen der skal scannes, så ugens lange tur skulle falde i dag.
Hele ugen har jeg været uoplagt og træt, formentlig pga. fodboldkampen i lørdags. - Noget der stadig kunne mærkes i dag!

Kort før jeg skulle løbe i dag, så jeg på facebook (mekka for løbere, skal nok lave en liste senere..), at der endelig var åbnet for Julsø ultratrail, som nu har fået det fancy'e navn: Montane Lakeland 50 Denmark - Julsø rundt!
Så uden noget betænkningstid, bom, så var jeg tilmeldt! 50-54 km. rundt om Julsø, der ligger klods op ad Himmelbjerget! Ca. 1000 hm. - Det bliver fedt og hårdt!

Nå, dagens løbetur: Jeg satte af sted i håb om at kunne løbe ca. 25 km. - og som kilometerne gik løsnede mine ben mere og mere op, så det var dejligt.

Efter ca. 14 km. skrev min lillesøster en besked og spurgte om jeg var klar til en løbetur. Hun har flere gange nævnt at hun snart var klar til at prøve en tur på omkring de 21, hvor jeg, lidt koldhøne, havde sagt at hun bare skulle sige til. - Så det gjorde hun jo så i dag!
Desværre var jeg så 14 km. ude og havde minimum 4 km. hjem til hende! - Så efter 18,25 km. var jeg klar til at løbe med hende! - Faktisk var jeg allerede godt træt allerede der! - Men løbes det skulle der!
Hurtigt fandt hun ud af at det nok ikke lige var i dag at hun ville op på halv marathon distancen, og kunne godt nøjes med mindre! - Heldigt for mig, for efter 24 km. var der udsolgt hos mig.
Dagens klart hårdeste spor kom efter ca. 27 km. hvor vi løb i et hestespor på ca. 1 km. - Det var ubeskriveligt hårdt, men vi valgte at løbe det hele og det er netop på sådanne tidspunkter, at vi bliver bedre løbere! For selv om alle muskler og lede i ens krop skriger efter en pause, er det jo nemlig kunsten at kunne blive ved! - Det blev vi i hvert fald enige om, da vi kom ud på den anden side og ind i skyggen igen! - Der var for resten omkring 22 grader med fuld sol i dag!

Efter turen i hestesporene satte vi snuden hjem over og udover nogle irriterende lange bakker, så gik det relativt stærkt!
I alt blev det til 31 km. på 2:54! - Fantastisk tur, hvor psyken, benene og resten af kroppen kom på overarbejde. 4 pizzasnegle, et stort glas kakaomælk og et lille hvil senere er jeg ved at være ovenpå igen! :)
Fedt spor på vej ned til fjorden.

Los Fjord'os.
Los mig.

Billedet blev ikke helt som forventet - det så bedre ud i virkeligheden.
 
 
Efterhånden findes der masser af sider, hvor man enten kan blive klogere på løb eller finde løb at løbe. Blandt andet har jeg på Ry Trailrunners facebook side fundet ud af at Juhl sø ultraløb skulle finde sted. - og som I jo har læst er jeg tilmeldt nu - Som en af de første.
Følgende facebook sider bruger jeg en del krudt på:
 

Trailløberen
 
 
 
 
 
 
 
 
 Det var lige dem jeg kunne komme i tanke om, som jeg læser "fast".. Derudover findes der jo et HAV af specifikke FB sider med div. løb marathon, Ultras ect. ect... Bare søg løs. Facebook kan meget mere end "bare" at stalke dine tidligere klassekammerater :)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar