The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

søndag den 19. maj 2013

Sunny <3

.. Uden Cher tak! ;)

2 fantastiske dage, sol, 25 grader og rendyrket velvære. Fantastisk.

I går snuppede jeg cyklen og satte i fuld galop ned mod stranden, i håb om at kunne løbe en god lang tur langs stranden, men fandt hurtigt ud af at stranden var fyldt med gæster, så jeg måtte kører længere ud for ikke at forstyre de badende folk (red: solbadende).
Men jeg nåede faktisk ikke så langt før jeg igen mødte en familie på stranden og da jeg så dem stoppede jeg faktisk op og løb tilbage, så det blev faktisk kun ca. 5 km. langs vandet hvorefter jeg hoppede på cyklen og kørte hjem igen. I alt ca. 15 km. i sadlen. Udemærket dag ellers, der sluttede i hyggelig samværd med venner og familie (og grillmad).
Jeg tog lidt billeder:

Et lille kig tilbage mod Skive.


Flot dag langs klisterkanalen.


Skive strand er fyldt med masser af udfordringer, store som små. Her er en af de mere overkommelige.


Her er så en af de lidt større! - Tro mig, det er dybere end billedet umiddelbart viser!


Heldigvis er der er en lille bro ved siden af! - Til gengæld skal man så løbe på en drivvåd, mudderfyldt ko-mark! - Men hey, det er trail og det er fedt!!


Nå, her er jeg på vej hjem ad igen, endnu en af udfordringerne, utrolig flot!


Efter turen langs stranden kørte jeg hjem, gik i bad og hentede familien. Nu skulle de med der ned. Her er den store ved at smide lidt sten i vandet.


Mens den lille leger med solcreme på græsset. Hygge!

........................................................................

Vi springer videre til i dag (søndag), endnu en varm dag, dog mere overskyet, så det var lidt mere tåleligt.
Jeg havde i dag taget den håndholdte drikkedunk med fra Nathan. - Hold fast hvor er den svært at lære at løbe med den, især når den er fyldt! Selvom den ikke er super tung (kan indeholde ½ l. vand), så kan det altså bare mærkes helt oppe i skulderen. - Det gik dog lidt bedre jo mere jeg fik drukket. - Burde måske kun være halv fyldt. Jeg havde lagt ruten sådan, at jeg kom forbi op til 3 vandposter, jeg brugt dog kun 1. 


Udsigt udover ådalen.


Fra den anden side. Dejligt sted, året rundt.


En tur igennem en gammel jernbanetunnel. Dejligt med lidt skygge!


ALT er bare blevet grønt, man føler bare at det lige er sket de sidste uges tid. Skøn tid!!


Så er jeg ved fjorden igen.


Og stranden, fik i dag 2 km. på stranden. Her en lille udfordring. Løsning: Igennem! :)

I dag fik jeg knap 18 km. i benene. Til sidst var de lidt trætte og det var dejligt at komme hjem :)

Her til aften har jeg tilmeldt mit næste ultraløb, som altså bliver nummer to! - 6 timers løbet XRUN på Mors. - Et rundeløb med en rute der er 3,1 km. lang og har ca. 75 højdemeter pr. omgang!!
Mit mål er at nå den "officelle" ultragrænse på 50 km. Dvs. ca. 16 omgange som så vil betyde ca. 1200 højdemeter.. Hvem sagde Danmark er flad!!???

Mit første ultraløb var også et 6 timersløb, et fladt et af slagsen. Den gang løb jeg 62 km. - Det var i nov. 2010, så det er længe siden. - Men nu glæder jeg mig til endnu et.

Det bliver hårdt og fedt, lige som det skal være!! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar