The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

torsdag den 16. maj 2013

Baywatch

PERFEKT DAG!!

Startede dagen, på barsel, med at sende begge børn i henholdsvis dagpleje (lige startet i mandags) og børnehave. Løbetøjet var allerede på, så det var bare af sted med det samme! - Desværre lavede jeg en (stor) fejl inden jeg tog hjemme fra. Men mere om det senere..

 







Turen startede med at jeg løbede mod havnen, uden rigtigt et mål, men jeg havde nok 10-15 km. i hovedet, måske en tur i skoven..


Jeg kom ned til skoven og skulle til at "bestige" den første bakke, da jeg pludselig fik åndenød og havde meget kraftig hjertebanken. Det kom bare lige pludseligt. Jeg måtte holde en lille pause, efter ca. 1 min. løb jeg videre, for mig var det klart: Jeg manglede væske!! Til morgenmad havde jeg fået en lille skål havre-cerrios med lidt mælk, men ikke noget at drikke, så det var en kæmp fejl!

Heldigvis var jeg tæt på et offentligt toilet, så jeg fik noget at drikke kort tid efter (ca. ved 5 km). Nå, hvad nu? Jeg stod på havnen og overvejede mit næste træk, mens jeg nød udsigten:
 


Det havde små dryppet lidt fra morgenstunden af, men ellers var det lunt (ca. 10 grader) og overskyet, vejret var perfekt. Men mens jeg stod der på stranden begyndte jeg pludselig at løbe, jeg skulle DEN vej, bare på stranden. Som er en fin kombination af sten, sand og muslingeskaller.


Jeg blev ved at med løbe langs stranden og før jeg fik set mig om, var jeg ude af byen.


Trods flere forhindringer, der ofte gav våde føder, så fortsætte jeg.

Efter man havde været nogle ture ude i fjorden var man til sidst lige glad og smadrede bare ude i de små vandløb..

Utrolig flot morgen.


Jeg måtte stoppe op flere gange for at dokumentere denne flotte morgen,


Stranden var hård at løbe på, men det var også utroligt sjovt. Eneste problem var at man hele tiden skulle passe på hvor man satte fødderne.

Svært at se, men Skive havn er 5 km. DEN VEJ!
Og pludselig havde jeg løbet ca. 5 km. på stranden, hmmmm.. enten skulle jeg vende om eller også måtte jeg finde en alternativ rute hjem. IPhonen blev fundet frem og GPSen blev slået til, hmm.. lidt længere frem var der en lejrskole og en sti op til landevejen.
Der løb jeg så op, og ganske rigtig, der var vejen. Jeg var virkelig på Lars "racerrøvs" marker. Men Skive: den vej!

Det meste af vejen var der heldigvis en cykelsti.

Selvom man ikke løb klods op af vandet mere, var udsigten heldigvis stadig fantastisk.

Resten af turen blev løbet i byen og efter 17 km. fandt jeg en vandhane igen, hvilket, igen, var for sent! - Jeg skulle have haft væske med. Men jeg anede heller ikke, at da jeg løb hjemmefra at jeg skulle løbe 21,3 km. og være af sted i små 3 timer. Men sådan endte det. Super fed tur, masser af stillesiddende moments med mig og fjorden. LOVE IT!
Selve løbeturen tog ca. 2 timer.
 
Nu er det vel også på tide, at jeg afsløre hvad der sendte mig i kulkælderen her for et par dage siden: Jeg skal være far igen, for 3. gang! - Det er selvfølgelig en lykkelig omstændighed, men for satan hvor er det dårligt planlagt. Vores yngst når lige at blive 1 ½ år før vi igen skal til at være småbørns forældre.
Men pyt, det er bare en udfordring mere på vejen! :) PS. Jeg SKAL ikke have flere børn nu!
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar