The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 4. maj 2013

Nye muligheder, nye tider


Først: undskyld for den sene update! Men selv om det er weekend, så er der nok at se til i vores lille familie..

Jeg kom til at tænke på i dag, at vi alle er på vej mod nye tider! - Mod nye mål, nye muligheder. Nogle gode, nogle dårlige, men vi er hele tiden på vej. - Min "lille" krise, som jeg har været i, i de sidste par uger er jeg så småt ved at acceptere! Og kan nu begynde at kigge frem ad.
Desværre kan jeg ikke afsløre hvad det her handler om endnu, men tro mig, når i høre det/læser det, så vil I nok se at det ikke er så slemt igen :)

Nå, torsdag fik jeg hentet mine nye sko (Brooks Ghost 5). En neutral sko! - Jeg troede ellers at jeg skulle have en pronationssko fra nu af og til evig tid. Men flere tests, blandt andet i bartæer, viste at jeg ikke pronere så meget mere, som jeg har gjort. Så en neutral sko kombineret med min "wunder" sål, det kunne gøre en forskel!

Desværre var tiden ikke til en test tur torsdag, så de måtte pænt vente på mig til fredag aften! - Og wow, sikke en forskel. De gamle sko var slidt op, og jeg følte ikke at der var nogen støddæmpning tilbage i dem! Så den var en ren fornøjelse at komme over i den overraskende stabile Ghost sko!
Fra den første kilometer var der fart på og vigtigst af alt: INGEN SMERTER!




Foråret er ankommet!

Se bort fra de behåret ben (ja, jeg havde shorts på) og de farvefulde bomuldssokker!

GHOST!

Det blev til en rigtig fin tur på 7 km. Indtil videre: En rigtig lækker sko!



Lørdag: Endnu en tur, skulle bare have små 10 km. i benene, men det kørte bare der ud af, så det blev til 15 kilometer i et terræn der minder meget om det jeg skal løbe i, i kalkmine på torsdag!

Masser af skud på træerne... 15 grader og ren "awesomeness"!


Frem ad!


Lækkert


Løs jord, det er der masser af omkring kalkminen.. Heste/sulkyvogne kører jævnligt rundt i området syd for Skive, hvilket gør jorden løs flere steder, perfekt træning til kalkminen.

Jep, 3 km. fra mit hjem!


En af "vores" (dyre) rundkørsler..


Af bitter erfaring ved jeg godt at jeg ikke skal hejse flaget endnu og fejre mit marathon nummer 19! Men hvad der for blot en uge siden virkede fuldstændig vanvittigt, virker nu som en OK ide!
For selvom træningen langt fra har været god nok, så ved jeg alligevel at jeg kan gennemføre, men det er klart hvis knæet begynder at skabe sig, så er det ikke sikkert at jeg vil gennemføre.
Men hvis og hvis, min r*v er spids! Jeg skal gennemføre!
 


2 kommentarer:

  1. Godt at høre om en løbetur uden vrøvl med knæet.
    Jeg skiftede også fra pronationssko til neutrale sidste år efter en løbestilsanalyse hos en fysioterapeut, der ikke skulle sælge mig sko og som (derfor?) også filmede mine knæ på løbebåndet mens jeg løb. Når pronationsskoene rettede anklen "fint" og, gav det i stedet et kvalmende vrid i knæet, som man normalt ikke ser på, når man prøver løbesko i sportsbutikken.
    Så neutrale løbesko til mig og så øvelser på sådan et vippebræt til at styrke anklerne med.
    Tillykke med løbeskoene, men stribede bomuldssokkker!?! ...arj....:D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov hov, jeg var lige kommet hjem fra arbejde :)
      Jeg fik også filmet mine knæ sidste gang, om det var derfor jeg røg i de neutrale, ved jeg dog ikke. Men jeg skal have shorts med hver gang jeg er hos min sko-pusher i fremtiden.

      Slet