The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 11. juni 2011

Underground marathon 2011

Underground marathon 2011 / 
Kalkmine marathon 2011
2/6 2011

Kært barn, mange navne. Uden tvivl det hårdeste marathon jeg har været til, men samtidig også det bedste.
Efter min lange skades pause i vinters (hele december var stort set løbefri/motionsfri), havde jeg nu haft et rigtigt fint forår og har for en gang skyld givet mig god tid til at træne mig op i.
I april havde jeg for først gang nogensinde løbe 100 km. på en uge og jeg var godt løbende, ikke hurtig løbende som sidste år, men jeg var mere fokuseret på de lange konkurrencer i år.
I starten af januar meldte jeg mig til kalkmine marathon, så havde jeg et mål: Jeg skulle blive klar inden juni!
Løbet
Løbet skulle først starte kl. 12, så jeg fik sovet relativt længe (kl. 8). Jeg ankom til Daubjerg kalkgruber kl. 11, og allerede fra start var der en fantastisk stemning! Masser af mennesker og masser af hygge, en stemning der blev bedre og bedre for hver gang man kom forbi.
Ruten er en 10,54 km. lang rute, som skal gennemløbes 4 gange. Hver omgang byder på masser af bakker og et bjerg (duulbjerget ), man får også to omgang underjorden, engang i Daubjerg, hvor man starter/slutter og en gang i Mønsted. Jeg vil skyde på at man ca. får 3,2 km. underjorden, altså ca. 800 m. pr. omgang.
Det var en meget varm dag, omkring de 20 grader og høj sol hele dagen, uden skyer! Hvilket helt automatisk gjorde at jeg valgte helt fra start at løbe langsomt! Selvfølgelig også pga. jeg viste at ruten vil blive hård! (jeg løb 10,5 km der ude ved sidste arrangement).
Jeg gik op ad de værste bakker og i Daugbjerg minen var der så lavt til loftet, at man uden for fik hjelm på, der kunne man faktisk ikke andet end at gå!
Hjælperne var hele dagen fantastisk og der var 5 depoter pr. omgang, hvilket var fantastisk på en dag, hvor varmen virkelig satte sine spor!

Jeg gennemførte på 4:24:16, selvfølgelig den langsomste marathon tid til dato, men det var med fuldoverlæg! Her 9 dage efter har jeg det rigtig fint og har været ude og løbe 5 gange siden marathonløbet.
En kæmpe oplevelse!!
Marathon nr. 9 i hus!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar