The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

torsdag den 9. januar 2014

Bom, så er vi igang

Jeg har desværre startet mit år lidt skidt. Jeg blev kort efter nytår meget snottet, fik en træls hosten og til sidste endte det også med en lille omgang influenza. Så selvom jeg havde nogle dejlige fri dage endte jeg alligevel i sengen og ikke på sporene i skoven.
I hvert fald ind til lørdag aften, hvor jeg løb en kort tur for at vurdere om jeg kunne, og selvom det var hårdt, så gik det!
Så fint at jeg dagen efter løb en tur i skoven, hvor jeg bemærkede de meget mudrede spor og hvor svært mine Salomon Sense Mantra havde med at stå fast. Det var dog overhovedet ikke at sammenligne med hvordan jeg stod fast, eller rettere ikke stod fast tirsdag aften, da jeg var på tur med Skive Trailrunners.
Vi tog, som så mange gange før, af sted med panderlamperne på til 20 kilometers ren trailløb langs Flyndersø. Men allerede ved første skridt skulle jeg koncentrere mig, stierne var nogle steder fyldt med mudder. Blandt andet var der et sted 1,5 km. langt spor fyldt med mudder. Mellem 5 og 10 cm ren mudder, flere steder uden mulighed for at undvige. Jeg røg på røven en gang og var ved at falde mange flere gange. Men vi havde en god tur, men også en hård tur, hvor mine arme og maveregionen også er mærket efter at have holdt balancen de mange kilometer.
 
Så er jeg godt i gang på sporene i skoven. Billederne er taget fra turen i søndags.

Bodil har givet os mange fede og udfordrende spor, nogle steder er sporene dog helt "forsvundet".

Ingen kommentarer:

Send en kommentar