The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 20. april 2013

Laaaaaang tur

Bihulebetændelsen virker til at være gået over, tak penicillin! Så efter en rolig start på ugen uden løb, løb jeg torsdag 5 km. Mest for at teste om betændelsen nu var væk, og jeg mærkede ingenting!
Så fredag skulle den store test stå: Løbe hjem fra arbejde 24,5 km (gik nok ca. 1 km, så i alt 25,5 km.). - Den sidste lange tur før kalkmine marathonet.
Jeg mærkede ingenting til bihulebetændelsen selv om vinden var strid og flere gange var ved at blæse mig omkuld. Primært var vinden dog i ryggen af mig, men på nogle strækninger var sidevinden meget hård!
Desværre (!!!) begyndte knæet at gøre ondt efter 14-15 km. Smerter som for et par måneder siden. LORT LORT LORT! - Jeg var tæt på at kaste håndklædet i ringen og ringe hjem for at få et lift. Men så tog jeg mig en lidt længere gå pause og lavede nogle udstrækninger og det hjalp. Smerterne blev i hvert fald til at have med at gøre og jeg kunne løbe de sidste 10 km. hjem!

Hvis det ikke var for knæet vil jeg sige at det var en perfekt tur, og dejlig at se at min puls (snit på 135) var lav og stabil og min fart var stabil (snit på 5:35 min/km). Så gå væk smerter i knæet og kom marathon om 3 uger! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar