The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

søndag den 24. februar 2013

Det nye legetøj + en løbetur

Som lovet et lille billed af mit nye legetøj, min cannondale.



Mine projekteter og mål med cyklen er først og fremmest at blive tryk i sadlen. Det er noget helt andet at sidde på min mountainbike hvor overblikket er stort og bremserne lige ved hånden, end på en racercykel (især med tristyr) hvor overblikket forsvinder lidt pga. aerodynamikken (den sammenfoldede sidestil på cyklen).

Der udover skal jeg selvfølgelig lære at skifte slanger, lappe og general basis vedligeholdelse.

Træningsmæssigt regner jeg med en cykeltur om ugen, enten på mtb eller raceren (afhænger af vejret), som supplement til den ellers daglige løbetræning.

Og hvem ved, hvis jeg bliver bidt af sporten, tja så kan man jo altid opgradere derfra!

Med det udstyr jeg har nu, er jeg i hvert fald godt på vej!

Det virker måske lidt dumt, med snak om ironman og triathlon oven på 3-4 måneders skader. Men for mig giver det egentlig god mening, planen er jo heller ikke at jeg skal gennemføre en ironman i år eller næste år for den sags skyld.
Det skal sådan set 'bare' bruges til at holde en god form, forhåbentlig uden skader og så selvfølgelig som motivation for fremtidens forhåbenligt gode oplevelser!
For selvom min løbeform har været fin de sidste to år (minus de sidste par måneder, selvfølgelig), så har min træning været for snæver. Jeg har kun haft fokus på løb og kilometer på benene. Det skal være slut, og dermed håber jeg også skaderne kan blive væk!

Men tror nu ikke at jeg har droppet løbe planerne, det har jeg bestemt ikke, tvært imod planlægger jeg at trappe op! Men hvad det ender med, det ved jeg ikke endnu. Sidste år skrev jeg jo at jeg ville løbe et100 km. løb i år, men det når jeg nok næppe, men hvis alt går vel, måske noget ligende!

Nå, dagens løbetur blev en af de kortere, var ikke rigtig oplagt i dag, manglende søvntimer (pga. sygt barn i nat) og en urolig mave gjorde det hårdt i dag, men 4 km blev det da til. Dog ikke i en rekord fart!



Ca. 1,5 km ude.. Næsten ingen is i dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar