The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 7. april 2012

Brutal Marathon 2012

Brutal marathon, Danmarks hårdeste marathon? Ja, det skal nok passe :)

Dagene op til løbet havde min ryg sat sig fast og var virkelig til stor gene for mig, så jeg havde unødvendig meget kriller i maven, da jeg kørte afsted til Aalborg, på en fredag jeg frygtede der skulle blive en meget lang fredag!

Start gik og jeg følte faktisk jeg var klar, rygsmerterne var ikke store mere og jeg tænkte, at hvis jeg bare kunne holde mig kørende til ca. de 30 så skulle jeg nu nok gennemføre!
Men smerterne holdte sig væk da jeg kom igang med at løbe, i hvert fald i ryggen. :)


Det gik faktisk fremragende i dag, selv om løbet byder på 2 vanvittge stininger: Den først en stigning på lidt over 1 km. og det er altså ikke sådan en lille en, nej, det er "sådan en man normalt vil se om man ikke kunne løbe uden om" stigning! Ouch! ;(

Men den værste stigning kommer ca. 1 km. før mål (ruten skulle gennemløbes 6 gange) en relativ kort en´(200-300 meter), men fuldstændig sindsyg stejl stigning, med "alpe d huez" stremning på toppen, hvor tilskuerne var vilde! - Så for ikke at skuffe dem løb jeg selvfølgelig alle 6 gange op ad den! Selvom det virkelig var hårdt. Nogle gange føltes det faktisk som om at benene ikke kom fremad! - Men FUCK det var fedt! :)
Faktisk løb jeg hele vejen, kun med stop ved depoterne, mine ben var fylvende i dag! - Og uden at lyde alt for selvfed, så var mine ben aldrig helt presset og jeg cruisede igennem Brutal Marathon anno 2012, på 3:33:29. Super fedt!

Det var forresten min anden bedste marathon tid nogensinde! :) - og mit marathon nummer 14!

I kan læse min officelle anmeldelse på http://motionslob.dk/testteam/brutal-marathon-2012

4 kommentarer:

  1. Lyder som et hårdt løb!

    Der er mange løbere, der kun løber flade løb. Det giver klart nok hurtige tider, men når man som jeg bor i et kuperet område, har jeg virkelig stor respekt for din deltagelse i et sådan løb.

    Så tillykke med den flotte tid!!!

    Mvh

    Per

    SvarSlet
    Svar
    1. Personligt fortrækker jeg også kupperet ruter, det rykker også lige et par trin på "sejheds-faktoren" :)

      Slet
  2. Super flot tid for så hårdt et løb - der er langt til Ålborg, men da måske en omvej (..weekendtur) værd næste år, da det lyder som et "sjovt & anderledes" løb :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil, hvis det passer ind, deltage igen næste år! - Det kunne jeg være at jeg ligefrem skulle løbe efter en lidt bedre tid der oppe også :)

      Slet