The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

søndag den 17. november 2013

Thy Trail Ultra - Tilmeldt

Så blev jeg officielt tilmeldt Thy Ultra Trail 2014! (1. edition). Jeg var godt klar over, at man nok skulle være hurtig, hvis man skulle nå at få en plads til starten, selvom løbet er så langt! - Ultra løb, og især Ultra trail løb, har virkelig fået mange løbere det sidste år og da det blev offentlig gjort, at der kun var 100 startpladser, vidste jeg at man skulle være hurtig ude. Jeg var dog til julefrokost om aften, da der blev åbnet for tilmeldingen, så det var med en vis spænding, at jeg åbnede computeren dagen efter. Men heldigvis var der stadig få pladser tilbage, og jeg fik en af dem.
PT. er der 81 tilmeldte og altså kun 19 pladser tilbage. 48 af dem er på 50 miles, mens resten (33) er på 100 miles distancen. Jeg tror at tilmeldingerne er kommet lidt bag på arrangørerne, hvilket jeg ikke helt forstår, for at løbet blev offentlig gjort for blot et par måneder siden, er det væltet ind med gode kommentarer og udmeldinger på deres facebook side. Og på skrivende stund er der 398 der "synes godt om" deres side.
Men nu er jeg tilmeldt og det er bare fedt! Desværre betyder det samtidig, at jeg må sige nej til en række andre arrangementer, som jeg har overvejet. Blandt andet udskydes min debut på 100 km., da løbet ligger samme weekend, som Thy. Udover det springer jeg nok også over den halve ironman, som jeg har drømt om. Ikke fordi løbet SÅ tæt på igen, men mest fordi vores lokale badeland (og eneste) lukker for renovation i hele foråret, så den del jeg er mest usikker på; svømningen, kan jeg ikke træne uden at skulle kører minimum 20-30 km. hver uge.
Men den ting der nok vil gøre mest ondt, er at Kalkmine løbet, ligger blot 10 dage før Thy Ultra Trail, og jeg vil være SÅ ked af, at skulle undvære det løb. Men måske ligger det for tæt på? Jeg har før prøvet at løbe to marathonløb inden for to uger, men der knækkede jeg også nakken (11/11 løbet), og havde et forfærdeligt løb. Selvfølgelig kan man jo formentlig forberede sig ud af det problem, evt. ved at sætte farten helt ned til kalkmineløbet og spise og drikke fornuftigt op til Thy Ultra Trail, noget jeg IKKE gjorde til 11/11 løbet.
Tilmeldingen til kalkmine løbet åbner d. 1/12, så nu ser vi, men pt. regner jeg dog med at tilmelde mig, selvom de har sat priserne lidt for højt op, i forhold hvad jeg synes er rimeligt. - Men det er jo Danmarks bedste løb, så det går nok? ;)

 

Løbet starter kl. 6 (!!) om morgen i Agger og slutter ved Bulbjerg, ca. 80 km. senere ;) Så ved jeg da hvad træningen skal gå med det næste halv års tid! Sand, bakker og lange ture ;)
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar