The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

tirsdag den 27. november 2012

Så mange muligheder..

Jeg havde jo nok troet, at 2012 skulle blive "mit store år", men af flere forskellige grunde, blev det bare ikke rigtig et "stort" LØBE år!

Men 2013, som et "stort" løbeår, ser PT noget tvivlsomt ud, da knæet, stadig ikke helt er på toppen. Men jeg er dog, forhåbenligt, på vej tilbage.

Men, det "gode" ved en skades/nedgangs- periode er at man nu har rigtig meget, faktisk rigtig RIGTIG meget tid til at kigge efter nye udfordringer og nye løb..
Og det bliver lyn hurtigt, nemt at sætte baren meget højt..

Planen var, før skaden, at jeg næste år ville gå efter:
Et 6 timers løb i Marts (Randers).
100 km. løb i Maj (Bramming).
24 timers løb i August (Viborg).

Samtidig var min plan nok, at jeg ville lege lidt med tanken om noget triathlon. På sigt (2014/15) evt. en halv eller en hel Ironman. Hvis jeg altså lære at svømme andet end bare brystsvømning :)

Men, lige nu kan jeg slet ikke se mit selv løbe et 100 km. løb om blot 6 måneder.. Slet ikke endda! Men mindre kan selvfølgelig også gøre det!

Men lige PT, fastholder jeg min plan, og så må jeg se i løbet af de næste par måneder, om hvad der kan lade sig gøre..
Faktum er, at vi kraftigt overvejer at "give" os selv, et årskort til det lokale fitness/motion center (og svømmehal) i julegave. Hvilket der vil give mig et kæmpe boost på vej mod en stærkere krop. Og selvfølgelig også se, om jeg kan lære at svømme, så jeg (langt) ude i fremtiden evt. kan få gennemført en Jernmand :)

1 kommentar:

  1. Hej Dennis,

    min krop er også svagere end mit sind og jeg forsøger konstant at blive bedre til at lytte til kroppen.

    Sidste vinter gik jeg imøde i skadet tilstand, hvorfor jeg meldte mig ind i et træningscenter og dér hovedsageligt gjorde brug af 3 maskiner til styrkelse af ben og især knæ.

    Det hjalp mig dengang, og for at sikre mig en lang sæson næste år, er jeg nu i gang med samme maskiner igen, dog kun et par gange om ugen.

    Samtidig har jeg taget vippebrættet med på kontoret. Derhjemme fik jeg aldrig brugt det, men på kontoret står jeg dagligt på det

    Styrkeøvelser og vippebræt kan jeg altså derfor varmt anbefale.

    Fortsat god bedring/træning

    SvarSlet