The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

tirsdag den 17. juni 2014

Salomon skin lab hydro 12.. Waau!!!

Salomon skin lab hydro 12... Fantastisk irriterende langt navn, men så stopper det negative altså også der! For hold nu kaje,mødet er en fed taske.. Eller taske, nej vel, det er squ mere en vest eller en slags top :) 

I dag var jeg oppe i sportmaster og hente min nye lækre taske/vest, og selvom knæet stadig driller der gør at jeg ikke kan løbe lige nu, er jeg stadig oppe og køre over hvor fed den her taske er!

Data:
Pris: 1300 kr. En anelse for meget måske, men den er nææææsten det værd :)
Volume: 12 l.
Farver: sort og rød.
Væske: 2 gange 500 ml soft flaske.
Hylster til væskeblære, men ingen væskeblære!
Redningstæppe/folie.
Vægt: lige over 300 g uden indhold (dunke mm)!!

Jeg har i min samling også 5eren fra en ældre generation dog (2 år siden), som jeg også er vildt glad for, men hold da op hvor har kvaliteten fået sig et nøk op ad! Mere om det senere, nu til nogle billeder:

Vesten set bag fra

På hver side, lige bag hoften, er der to gode, stræbere, lynlås lommer. Som man kan nå selvom man har den på! Meget vigtigt!! God til mad, kamera ect.

Stor dobbel-indgang lomme bag på. Også meget strækbar. God til f.eks. en jakke.

Vesten forfra. Meget simpel her: to dunke holdere i strækbar materiale, måske lidt svært at putter flakkernes i. Men jeg har ikke prøvet endnu med vand i dem. (Kun med luft nu)
Over flaskerne er der også to små stræk lommer (en på den gamle) som kan holde en nøgle, dankort eller et par gels ect. ect.

S-lab = awesome!

Bag på en stor lynlås lomme, til jakke, handsker, mad, ja you name it! :)

Bag på er der også plads til en væskeblære, som ligger tæt op ad ryggen. Et system jeg kender fra 5eren.

220 ml, 250 ml, og to gange 500 ml.

Dejligt at de har ændret tuden (den nye til højre). Den gamle kunne ved en meget simpelt tryk gøre en meget våd ;) ikke smart når den var i tasken :/

Så lidt fylder de efter brug! Og vejer stort set ingen ting! Feee!
De store flasker vejer ca 35 g!

Nu har jeg som skrevet ikke brugt den til løb endnu, men jeg synes virkelig at den sidder som syet på mig. Jeg har valgt den i medium/large modellen, hvilket jeg tror passer de fleste. Den findes også i xs/s og xl.

Lynlås lommen i siden.

Som snildt kan nåes. Dog lidt svært med en telefon i hånden :)

Bag fra...

Gode spænder. Med et slags klik-system.

Under de to væskeformig foran, er der to mindre, meget strækbare, lommer. Jeg vil bruge dem til affald.

Lommen på den anden side, med min hånd nede i den.

Generelt er tasken lavet i et meget mere strækbare materiale end den gamle, hvilket jeg tror vil øge holdbarheden og ikke mindst gøre tasken meget mere fleksibel!






Her er lidt billeder af 'den gamle taske' salomon skin lab hydro 5, den lidt ældre version. :)

For at samlingen stoffet/materialet. Her er det meget mere stift end det nye. Den store test er så om den nye er lige så åndbar og hurtig tørrende som 5eren.

Set for fra. Små lommer foran, men skide smarte til kamera, mad osv.

Bag fra. 

Som den nye to små lommer i siden. Men med håbløse lynlåse, håber de er bedre på den nye! De gamle var bare ikke strækbare. I hvert fald ikke ret meget!

God lomme bag på, men igen ikke strækbar.

Ingen flasker i denne, men i stedet en god isoleret væskeblære.
Nemlig

Foran kan man klistre en lomme på.

Sådan en her, dog har jeg aldrig brugt dem. Da jeg ikke stoler nok på velcro.


Salomon skin lab hydro 12 er virkelig en fed taske/vest. Jeg frygtede lidt at det var en 12 liters taske, at den vil blive for stor, men uden indhold sidder den som 'klistret' til ryggen. 

Min dom: et mesterværk fra Salomon! 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar