The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

søndag den 2. februar 2014

And'n i And'n marathon

I dag gennemførte jeg årets første marathon, den 2/2 marathon løb, også kaldet Speedwaykørerens fødselsdags marathon. Desværre kunne vi ikke som planlagt afholde løbet på speedwaybanen, der var oversvømmet. Så i stedet blev til et runde løb ved Gudenåen lidt uden for Randers.
Vi skulle gennemføre 10 identiske omgange på knap 4 km. + en prolog på ca. 3 km. Ruten bestod stort set kun af grus, eller det vil sige af sne og is! De første 3-4 omgange var det i hvert fald lidt for spændende, da der flere steder var meget glat. Jeg holdte mig dog oprejst og jeg hørte ikke om nogen der var "på røven". Heldigvis!






Vi havde sol de første 7 omgange, der i samarbejde med os løbere var med til at omdanne is og sne til snap og mudder! Hvilket på den ene side var dejlig nok, da vi selvfølgelig bedre kunne stå fast (jeg havde Salomon Sense Ultra på fødderne), men det var alligevel rigtig træls for tæerne, da de stort set var gennemblødt de sidste 3 timer af løbet. - Noget som kan ses her efter løbet.









Knæet drillede mig desværre en del i dag, og måtte også sænke farten af flere omgange pga. det (skidt). Jeg havde dog perioder hvor knæet ikke gjorde ondt og der prøvede jeg at holde farten LIDT højere. 









Depotet blev bestyreret af arrangørernes kone og børn og det var bare til UG og slange, der manglede intet! Perfekt!


Jeg havde ellers et glimrende løb og havde stadig overskud til sidst og faktisk havde jeg også min hurtigste kilometer tid fra 41 km til 42 km (4:48 min/km).

Jeg gennemførte på 3.52.07, helt efter planen :)


Fed hjemmelavet medalje og diplom.. LOVE IT! ;)





Ingen kommentarer:

Send en kommentar