The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

søndag den 15. september 2013

Weekendens ture

Jeg prøver at komme i gang igen efter sidste weekend. Men det er svært. Benene er stadig lidt trætte og mit knæ brokker sig lidt.
Fik dog løbet 10 hurtige kilometer i torsdags og 13 km i går (lørdag).
Lige nu venter jeg på at konen kommer hjem fra arbejde, så jeg kan ta' på endnu en tur. Hvor langt? - kommer an på knæet, men det bliver med trailskoene på ;)





2 kommentarer:

  1. Hej Dennis, jeg løb også Julsø Rundt og har som du smerter i knæet. Hvad gør du ved det? Løber du blot forsigtigt og stopper når det gør ondt, eller laver du styrke/udstræk? Tager du smerte stillende?
    God bedring

    SvarSlet
  2. Hej.
    Når jeg får de smerter i knæet, som kommer og går, så sætter jeg for regel farten lidt ned og fortsætter. Virker det ikke kan en gåpause eller ståpause hjælpe en del.
    Jeg har derudover skiftet en del af mine sko ud og er stort set gået væk fra sko med kiler.
    Jeg har også fokuseret mere på trail siden min skade, hvilket helt sikkert også har haft en skånende effekt på mit knæ.
    Jeg har desuden droppet det indlæg, som jeg skrev om for nogle måneder siden, da jeg ikke kunne mærke effekten af det, når jeg løb trail. Faktisk synes jeg også, at det gør det lidt værre!

    Jeg tager aldrig smertestillende før et løb. Efter løb giver jeg gerne knæ og ben et iskoldt bad i ca. 1-2 min. Og jeg har også sat med isposer/køleelementer i bilen, hvis et koldt bad ikke lige var til at finde!

    Hvad der har virket bedst? Tja, det er svært at sige. Men jeg har ikke gjort ret meget for at afhjælpe det uden løbeskoene på, for jeg er alt for uorganiseret i min træning til at huske styrketræning eller øvelser.
    Men en ting er sikkert, at jeg i Januar ikke kunne løbe 300 m. uden knæsmerter og var helt nede, hvor jeg til Julsø kunne løbe næsten 50 km. før der kom lidt smerter! - Så noget er der sket, men det er desværre ikke helt væk!

    SvarSlet