The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

mandag den 15. juli 2013

Rold skov marathon 2013

Marathon nr. 20 kom i går i hus, og kort sagt: Det gik perfekt!

Som jeg skrev i lørdags, havde jeg ikke rigtig lyst til at løbe løbet og var jeg ikke tilmeldt på forhånd, havde jeg nok valgt at blive hjemme og løbe en tur.
Men her bagefter, kan jeg kun være glad for at jeg alligevel valgte at tage af sted!

Nå, vi tager den fra starten:
Jeg ankom til roldskov (Skørping) kl. 10.30, 30 min til løbsstart. - Lige nok tid til at gøre mig klar og stille mig klar til det fælles billede der blev taget til ære for Annette Fredskov, der samme dag løb hendes sidste marathon i denne omgang: nummer 366 på 365 dage (!!!).
 
 
Løbet blev skudt i gang lidt efter kl. 11 og fra starten var planen klar: Løbe stille og roligt, kontrolleret og få en succes oplevelse og gennemføre på en tid omkring de 4 timer.
Jeg faldt hurtigt i snak med en gut, jeg også mødte sidste weekend ved Juulsø. Men efter ca. 6 km. skulle jeg tisse og jeg så ham ikke igen før vi var i mål. Han gennemførte også på 3.17 (mener jeg), hvilket ville have givet mig en PR. Nok ikke realistisk og da slet ikke mit mål!
Men efter den ufrivillige tisse-pause fortsatte jeg. Jeg skruede måske lidt ned for tempoet, da jeg var lidt bange for at bruge krudtet for hurtigt (som jeg gjorde sidste år på samme rute (knækkede jeg sammen efter ½ marathon)).

Men jeg begyndte at æde kilometerne og det kørte bare, jeg løb alene resten af vejen, kun afbrudt at små passager hvor jeg enten blev overhalet eller overhalede folk.

½ marathon blev gennemført på 1.52 hvilket var perfekt i forhold til at lande på en tid omkring de 4 timer. - Hjernen var for længst "koblet fra" og endnu flere kilometer blev ædt, men da jeg kom til de 30 km. - der hvor krisen normalt er kommet, havde jeg det overraskende godt.
Indtil da i løbet havde jeg kun spist 3 gels og spist nogle få rosiner og 1 lakrids + drukket vand og cola. Men det var lige præcis nok til at give mig den energi jeg havde brug for, og efter det sidste vanddepot hvor jeg spiste endnu en gel satte jeg farten op! - På det tidspunkt var der ca. 7,5 km. tilbage af løbet og jeg kunne se at dem der var omkring mig begyndte at lide. - og selvom det ikke er pænt sagt, så er det altså en fornøjelse at se på når man selv stryger forbi!
Faktisk endte det med at den hurtigste 10 km. jeg løb den dag var de sidste 10 km. (50.53) og flere af mine kilometer tider lå under 5 min. pr. km!

Jeg gennemførte med bravur på 3.42.26! Jeg er yderst tilfreds og hvis formen fortsætter, så ser det meget lovende ud når man tænker på Montane 50 og Molsruten (60 km).

Lidt flere billeder af undertegnet fra dagen:




Grund til at jeg er ved at "dø af grin" er at jeg ikke havde set ham før jeg kom tæt på ham og blev lidt "overrumplet" over at se ham, efter jeg havde løbet solo i et stykke tid


("snupset" fra https://plus.google.com/u/0/photos/108475959665658744576/albums/5900472172366931921)






Ingen kommentarer:

Send en kommentar