The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 20. juli 2013

Beach patrol

I går aftes var min lillesøster og jeg på 'beach patrol' langs Limfjorden. I alt 17 km op og ned ad stranden nord for Skive.

Vi startede ud ved 19 tiden og efter ca. 50 meter på græs havde vi allerede ramt stranden. - Til dem der ikke kender Skive strand, så er stranden er god blanding af: små sten, store sten, grus, muslingeskaller, tang, blød og hård sand! - Det hele kombineret med adskillige vandpassager, da stranden flere steder er "smeltet" sammen med søgræs, træer og skrænter. - Vandet blev dog aldrig dybere end til lige under knæene, og med vandtemperatuen liggende på ca. 20 grader var det slet ikke et problem.

Allerede efter få hundrede meter kom de første udfordringer - og nok dagens værste! Lavt hængende træer der gik helt ud over vandet. - De første par stykker kunne vi kravle over, men senere måtte tæerne ud i vandet ;) - Det var her at jeg rev hul i min nye Salomon taske for en lille måned siden.

Efter nogle få kilometer kommer man til en mindre å der udmunder i Limfjorden, enten kan man vælge at hoppe i og se hvor dybt der er. Eller også kan man tage en bro og løbe hen over en mark med køer. Vi valgte det sidste og efter nogle hundrede meter var vi tilbage på stranden igen.

Ca. 5 km inde kom vi forbi sommerhus området Lyby, hvor der var masser af liv - og masser af undrende blikke! - Folk er altså ikke vant til at se folk løbe langs stranden - slet ikke med rygsæk!

Live runneren i aktion.

Lidt efter Lyby skiftede underlaget, først med flere halv store sten, hvor man virkelig skulle passe på! - Senere fin strand sand.
Vi kom også forbi en måge koloni, hvor jeg ikke kunne lade vær med at gå "Trail mode" og fise op ad bakken og hoppe ned igen! - Mågerne fløj hurtigt væk.

Mågekoloniens sted. Se stenen ude i vandet - Fyldt med mågeklatter.

Efter ca. 8 km kom vi til Grønningøre, hvor vi vendte om - allerede der var benene godt brugt! Jeg kunne virkelig mærke, at jeg den sidste uges tid har tilbagelagt mange kilometer og formentlig sidder det marathon stadig i mine ben. Faktisk er jeg allerede oppe på 44 km. i denne uge, hvilket er MANGE kilometer oven på et marathon. - I hvert fald for mig!
Men der er en mening med galskaben: Jeg skal lærer at løbe på trætte ben, noget jeg kommer til at få til de to ultraløb jeg skal løbe senere på året.

Utrolig flot aften!

Der blev grint meget på turen og vi havde, til trods for at det var hårdt, en super tur. Faktisk havde min søster aldrig prøvet at løbe så langt før - Så det var noget af en debut på de længere distancer.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar