The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 1. september 2012

Op i tempo..

"Op i temp, op-i-tem-po".. Lyden af en over sergent der vil have en til at løbe hurtigere..

Den lyd bliver jeg nød til at finde frem i mit hoved indenfor de næste 8 dage. For om kun 8 dage venter Skive løbets halvmarathon.
Nu er det ikke fordi, at jeg nødvendigvis bliver presset over en halvmarathon, men når det er et halvmarathon løb på hjemmebane, tja, så bliver jeg vil nød til at vise hvad jeg kan! Ik?

I foråret løb jeg jo, som bekendt, en, for mig, fantom tid på 1.24. Dette kan jeg nok næppe gøre igen næsten weekend, men en tid under 1.30 er et must! Så jeg skal have noget tempo ind, og gerne hurtigt!
Desværre har jeg har ikke siden i starten af juni løbet regelmæssige ture under 5 min/km. Og med under 150 km. i hele august (NB. løb et marathon der!!), så ser det ikke for lovende ud! Men jeg har dog løbet, hvilket selvfølgelig er det vigtigste.

I dag, på min 15 km. lange tur, fik jeg indlagt små tempo sektioner. Den længste på små 2 km og den korteste på ca. 200 meter.
Gennemsnittet er dagens tur blev 4:54 min/km. Hvilket er helt fint.
 

Fra den ene side..

Fra den anden side.. Udemærket udsigt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar