The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

lørdag den 26. maj 2012

Sommer, sommer og sol

Tja, ikke særlig god sang, men meget passende i den sidste uges tid.

I onsdag stod den på 12 km, tænkte at jeg nok hellere måtte løbe ned i skoven for at få lidt skygge: 24 grader i skyggen kl. 16.30 uhørt! :-) det blev dog ikke til meget skovløb da stranden trak mere: lækker dag.


Lavvande i fjorden. Åbenbart godt for svanerne.

Finger og træbroen.

Sløret skov foto. Lysergrønt :)

En kort løbe tur på stranden blev det også til. Tjek lige himlen!

I dag havde jeg "familiefri" da de alle sammen skulle til Aalborg zoo, så jeg bestemte mig for at ligge min lange tur netop i dag.
Da jeg tog af sted, udstyret med en gel og væskerygsækken, så jeg på temperaturen i skyggen 23 grader og ikke en sky på himlen. Puha og 25 km. endnu!

Men af sted det gik, jeg sørgede for at sippe lidt vand ofte, for ikke at "løbe tør". Ruten havde jeg tegnet hjemmefra, så der var ikke plads til afvigelser, desværre for mig og min stædighed, var det en rute næsten helt uden skygge. Men tempoet blev holdt fornuftigt nede og jeg løb aldrig hurtigere end hvad der føltes rigtig og det gjorde selvfølgelig også at jeg gennemførte de 25 km. på 2.11.
Kom hjem lidt over 12 og der var temperaturen allerede nået op på 28 grader. Jeg skylder vist mig selv en is :-D

Dagens tur forgik både i byen, på landet, ved stranden og i en lille skov.


Her er jeg kommet på landet. Kort efter en lille vand-opfyldnings-pause ved en kirke. Forude venter byen Hem.

Meget natur på ruten i dag. Rigtig flot tur, som jeg nok vælger igen en anden gang.

2 kommentarer:

  1. Hej Dennis,
    Det er nogle smukke ruter du har :)
    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Jeg klager i hvert fald ikke. Det skulle da lige være en bette alpetop eller to, så kan det vidst ikke blive meget bedre :)

      Slet