The journey of the ultra-athlete begins with desire, a compelling need to go beyond the last point of return…and then some…and more…and so on, and so on… \,,/

tirsdag den 9. oktober 2012

Fantastisk fornemmelse

Aldrig før, har jeg været så frisk efter et marathon løb. Hold da kæft hvor er det lækkert!
Hvad er der så gjort anerledes denne gang?? Ja faktisk en del:

1) Under løbet indtog jeg vand og 5 gels. Ingen mad, og kun 1 lille glas cola og en lille glas energidrik (kun fordi jeg troede det var vand).

2) Jeg løb negativ spilt. Dvs. jeg tog det stille og roligt allerede fra start, for så at slutte af med lidt mere tempo. - Genialt, fornemmelse, at overhale de andre (og husk, hvis I vil prøve det, at tage høretelefonerne ud og lyt til alle de fede kommentare man får med på vejen!). ;)

3) Ca. 10 min efter løbet begyndte jeg at drikke ca. 0,7 l. potein drik (high5) - Indtaget over ca. 1,5 time.

4) Fik en let omgang massage ca. 3 timer efter løbet, primært på lægmusklerne. (tak skat)

5) Fik gået en god tur med hunden og sønen om aften.

Alt sammen noget jeg tror det har virket. Især det med massagen og poteindrikken er noget jeg skal prøve igen..

Var i dag ude og løbe 6 km. Smerter har jeg ingen af,  ikke pga. marathonet i hvert fald. Desværre har jeg så fået en omgang øjenbetændelse, men det holder mig selvfølgelig ikke væk fra stierne!

2 kommentarer:

  1. Meget imponerende, især i betragtning af bakkerne.
    Tror du ikke det negative split også tæller godt med? Du har haft overskud til at sætte farten op til sidst, det må også betyde noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt sikkert.
      Jeg ser virkelig frem til marathon'et i Hasseris om 1½ uge. Og hvis mit knæ (kun små ting) holder, så får den altså noget gas der oppe :)

      Slet